Dumma hummer :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hobbs
    • November 2004
    • 10

    Dumma hummer :(

    Min stora pojkhummer bytte skal idag, men han fastnade och så lossnade hans stora högerklo och nu sitter han i ett hörn och gråter. :/

    Fanns det något jag kunde gjort när jag såg att han satt fast? Kommer han lida mycket nu när klon är borta? Grejen är att nu när han bytte fick han äntligen tillbaka sin vänstra klo, som han saknat i några månader. Stackars liten. Han ser också alldeles kraftlös ut nu, men jag antar att de blir lite mjuka precis efter ett skalbyte.. Han verkar inte ens kunna stå på sina ben, utan kravlar mer runt på gruset.

    Jonas
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    Oj stackars hummer inte rolit att äntligen få tibaks sin klo o sen tappa sin andrafast det liter lite komist
    Ja efter att dom bytt skal är dom alldeles mjuka och försvarslösa så ge han nån grotta han kan krypa under.
    Hoppas det löser sej.
    obs har ej inte egen hummer men har skorpion och dom ser ju ut som en hummer och har ja ungefär samma uppbyggnad av skal.
    Tobbe
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #3
      Det går rätt snabbt för dem att få till baka förlorade kroppsdelar. Min ena hamnade i slagsmål med den andre och förlorade ena klon, men efter ömsning hade han en ny och sedan gick det snabbt. De ser ju komiska ut med de små klorna. Se bara till att han kan skydda sig mot ev. fienden.
      //Camilla
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      • hobbs
        • November 2004
        • 10

        #4
        Fienden i det här fallet är hans 'fru' som är ute efter att mörda honom, verkar det som.. Hon har jagat honom konstant sen han ömsade. Hoppas han orkar hålla sig undan, han verkar iaf lite piggare nu.

        Jonas

        Kommentar

        • Aircut64
          • July 2007
          • 1207

          #5
          Hoppas att de gör en skillsmässa !

          Kommentar

          Arbetssätt...