Jubelsång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joad
    • August 2004
    • 242

    Jubelsång

    Hej på er alla. Kände bara att jag behövde dela med mig av den glädje jag känner efter att jag just räknat in samtliga mina tio amanoräkor. De käkade vita mygglarver som besatta, allihop synliga samtidigt. Jag har inte sett alla räkor sedan jag ökade antalet från fem till tio i vintras, och efter att Vallisnerorna gått från plantor till djungel. Bra räkgömsle dom där.

    Ömsade skal ser man ju då och då, men den gnagande oron har så småningom krupit sig på mig. Är det där bara skalet...?

    Men så, nu idag, lycka och glädje. Det finns hopp, alla ni räksökare.
    130L
    För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.
  • aqua J
    • March 2005
    • 275

    #2
    Kul!
    Håller med, man håller andan varje gång man bara ser en räka. Om dom bara inte var så genomskinliga... Jag har än så länge bara två, är ju lite enklare att hålla reda på är klart!






    Kommentar

    • joad
      • August 2004
      • 242

      #3
      Ja. Fem gick an att räkna in, men tio! Å andra sidan, Wow!, alla tio på en gång. Det mesta jag sett tidigare var när en av mina, salig i åminnelse, lykttetror kolade. Flugor på en ko-skit är en bra beskrivning. Jag hann inte plocka ut resterna, räkorna gjorde skelett av tetran på nolltid.
      130L
      För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        har 2st i ett 37L kar och tog mej 10mins att hitta båda ida.
        den ene hade tryckt in sej bakom pumpen och gömt sej.

        kan rekommendera innerfilter med öppen filtermassa.
        då och ibland kryper dom omkring på de.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Sara1982
          • March 2005
          • 315

          #5
          Har 3 räkor i mitt lilla kar o idag såg jag inte nån...trots att de bara har en liten växt en pump o doppvärmaren att gömma sig bakom?! hur gör de det jag är imponerad...

          Kommentar

          Arbetssätt...