räkor o kampisar o sjösten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    räkor o kampisar o sjösten?

    1. Kan man ha kampfiskar ihop med räkor (amano el liknande) utan att de käkar upp dem? De är ju rovfiskar och ganska matglada... (har kampisar och funderar på att köpa räkor men vill inte att de ska bli fiskmat)

    2. I karet är det för närvarande engelsk sjösten? Trivs räkorna med det? Kommer att ha en "sandlåda" i karet för kuhlii - räcker detta också för räkorna om de vill ha finkornig sand?

    Tacksam för alla svar och tips!

    (hade denna tråd under fiskmix-frågorna och fick tipset att flytta tråden hit, ifall någon kände igen frågan)

    /räkköpssugen Marie
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.
  • Sara1982
    • March 2005
    • 315

    #2
    Jag har en kompis som hade sina räkor ihop med sin kampfisk men där va det räkorna som hoppade på kampfisken o inte tvärt om, nu bor dock kampfisken ensam och räkorna har bytt kar. Jag har engelsk sjösten hos mig och mina räkor verkar trivar bra med det, har inte märktt av något annat.

    Kommentar

    • mckvinnan
      • December 2004
      • 760

      #3
      Mina kampisar är rätt tuffa: satte min blåciklid på plats som ändå var dubbelt så stor som de och de nafsar och biter på mig när jag är nere i akvariet och rotar. Bara jag vet att de inte ser räkorna som käk så är jag nöjd.

      Skönt att höra det med sjöstenen, ingen lust att byta i hela karet även om kuhlii:sarna ska få en liten sandlåda.
      Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Det är säkert lugnt att blanda kampfisk och amanos - amanos är rätt bra på att putta undan nyfikna fiskar.
        Sjösten funkar fint för räkor & kampfisk.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...