treknöl sköldpadda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • champ
    • May 2003
    • 167

    treknöl sköldpadda?

    Hej! Var i djuraffären idag och såg en liten krabat av arten treknöl sköldpadda. Undrar helt enkelt vad som krävs för att hålla en sådan. Har ett tomt möbelakvarium på 200L som jag tänkte som en eventuell bostad? Vad krävs i akvariet isf? Skulle också uppskata en url till någon faktasida om treknöl sköldpaddor.

    // Rasmus
    Inte alltid jag har rätt... men oftast
  • Sköldpaddisen
    • April 2005
    • 97

    #2
    Hej, jag var just i affären och tittade på en treknöls sköldpadda (dom är så söta) Jag vet bara att du har nog ett bra akvarium(lagom stort) du kan ha stenar (finns nog att köpa) växter (vet inte om denna sort är en som äter växterna) jaa... gå in på www.google.se så hittar du nog lite fakta om dem. Lycka till!
    P.S jag har kanske fel, kolla med din zoobutik för lite hjälp D.S

    // Emelie
    Hellre en sten i skon än en sko i sten

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Bara en liten grej... den heter treKÖLs-sköldpadda, pga att den har tre längsgående kölar (åsar) på skalet. Sök på det eller Chinemys reevesii så hittar ni massor av info.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Sköldpaddisen
        • April 2005
        • 97

        #4
        jahaaa.... Köl? okaj, tack för att du sa det, nu kan jag keta mer information!
        Tack på förhand!
        // Emelie
        Hellre en sten i skon än en sko i sten

        Kommentar

        Arbetssätt...