ampullaria?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maethor
    • December 2004
    • 675

    ampullaria?

    Eftersom jag har enormt mycket alger in mitt akvarium och trots alla försök att få bort dom så har jag inte lyckast, så skulle jag nu vilja pröva att skaffa en ampullaria snigel. Går dom bra att ha i ett akvarium på 54L ?
    Vad annars ska man tänka på när man har en sådan?
    Ryms det en sådan?
    Dom som bor i det nu är:
    4Kampfiskar
    2 kopparbarbar
    1 ancistrus
    4guppyhanar
    112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
    105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
    54L: ca 15 kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L (marin): 3kamphanar
    6x2L: Kamphanar

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    #2
    har du testat amano? jag har både ampillara och amanoräkor och amanosens akvarium är helt klart 100 % renare från alger.. har inte funnit en alg där på år... fast.. jag vet itne hur bra de går med dina kampfiskar...

    ampillara vill ha foder också.. mina tar flingfoder får de inte det ger de sig på växterna

    Kommentar

    • Maethor
      • December 2004
      • 675

      #3
      Okej. Ja jag hade först tänkt köpa amano men det finns ingen stanns och ingen säger sig kunna beställa in . Men nu har dom fått in sniglar så det är därför som jag funderar på dom.
      112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
      105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
      54L: ca 15 kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L (marin): 3kamphanar
      6x2L: Kamphanar

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

      Kommentar

      • Triana
        • January 2005
        • 840

        #4
        okej... hmm.. har ganska mycket agler i mitt där jag har ampillarorna.. tycker inte de rengör så mycket.. synd att du inte kan få tag i amanos...

        Kommentar

        Arbetssätt...