Cherax 'springer' mot ytan??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hobbs
    • November 2004
    • 10

    Cherax 'springer' mot ytan??

    Någon förklaring till varför min lilla pojkhummer (Cherax quadricarinatus) ibland ganska ofta sträcker sig upp mot ytan och liksom springer på glaset? Har den bara tråkigt eller är det något mer allvarligt man borde kolla upp?

    Sedan en liten till fråga! Den andra lilla hummern har rom under stjärten och har haft det ett tag.. Är det något man bör göra när de väl ha kläckts, eller sköter hon allt själv? Jag har inga andra djur i akvariet för tillfället, då jag håller på och flyttar.

    Jonas
  • hobbs
    • November 2004
    • 10

    #2
    Och hur vet man om humrar är glada eller inte? De ser mest ledsna ut hela tiden. Fast de kan väl kanske inte se ut på nått annat sätt. :/

    Kommentar

    • Zybeer
      • July 2002
      • 699

      #3
      Det har mina ofta gjort också. De kanske är lite less för tillfället och vill vandra vidare. Det år inget som helst fel på dom för det. Ge den lite mat så blir den glad

      Honan brukar sköta om rommen/småttingarna riktigt bra. Hanen kan bli en annan femma. Har du ett annar kar kan de små med fördel få växa upp där, ensamma efter att de kläckts.

      MVH
      /Jens
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

      Kommentar

      • hobbs
        • November 2004
        • 10

        #4
        Har inget annat kar, men jag kanske kunde dela av mitt befintliga med något slags nät? Är ett 112l jag har. Eller blir mamman arg då? Man kanske kunde dela på mitten så mamman kunde va med de små..

        Kommentar

        Arbetssätt...