Snigel/snäcka - var kan man få tag på dem?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

Snigel/snäcka - var kan man få tag på dem?

Jag skulle vilja få tag på någon snygg större modell av snäcka men var finns de? Jag har hittills inte sett dem i någon affär i Stockholm.
    mvh Mia
    Always look at the bright side of life
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8083

Ampularias eller äppelsniglar som dom också kallas är väldigt vanlöiga i handeln. Om din butik inte har dom hemma så kan dom beställa med nästa leverans från simontorps.
    MVH
    Magnus
    min zoon

Kommentar

• Sabina
      • January 2003
      • 481

Än så länge så finns det bara guldgula eller bruna varianter i zoohandeln. Så småningom kommer det förhoppningsvis även att komma ut lite färgade varianter i handeln. Jag har precis lyckat avla fram lite fler färgvarianter för alla entusiaster! Skall försöka få fram lite bilder (digitalkameran har ingen vidare kvalitet). Jag kommer även så småningom att kunna skicka med transport...

Vackra sniglar till alla!

/Sabina
      "snigelfantast"
      Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

Kommentar

• Triana
        • January 2005
        • 840

mm.. jag vill gärna se litet fina färgade.. jag har sett underbara korpsvarta och mörkblåa.. men jag kan inte åka ner till tyskland för att handla sniglar *har en vän som jag funderar på att be när han åker ner nästa gång.*

Kommentar

• Royal Theed
          • June 2004
          • 105

Jag gillar zebra snäckorna de är lätta och lite mer fint tecknade.
          750 liters tidvatten med slamkrypare, Periopthalmodon septemradiatus och 200 liters med ny indisk ännu ej vetenskapligt beskriven art.

Kommentar

• Mamma Mia
            • December 2004
            • 2504

Var bor du, Sabina?

Idag var jag på Globefish och såg att de hade stora snäckor/sniglar. Tyvärr tror jag inte att jag fick rätt namn på dem eftersom killen sa att det var posthornsnäckor, och det har jag redan hemma och de såg inte alls ut som de i affären. Där var de RANDIGA.

De hade även stora gula som jag tror kallas äppelsnigel (??). 85 kr styck (är inte det dyrt?)

De randiga kostade 65 kr.
            Always look at the bright side of life

Kommentar

• Snigelflickan
              • February 2005
              • 19

Köpte två underbara "äppelsnäckor" (ampullarie, fast det är ju igentligen inte rätt namn heller...) för 30kr styck för ett tag sen... så 85kr låter jättedyrt : ) Kan inte de randiga varit zebrasnäckor då? kolla: http://perso.infonie.be/pomacea/neri...alensis_uk.htm

Kommentar

Arbetssätt...