Död eller arbetsskygg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndreasBK
    • December 2003
    • 374

    Död eller arbetsskygg?

    Jag köpte två amanoräkor för ett par dagar sedan, den ena räkan är duktig och är ute o städar. Tyvärr har den kommit på att man kan äta flingfoder i ytan.
    Den andra är problemräkan, hittade ett räkskal i akvariet och har inte sett räkan sen dagen då jag köpte dem. På kvällen var den ute o sprang längs rutorna och stack upp huvudet över ytan.
    Det tyder på att den har ömsat skal, eller? Hur länge sitter de gömda efter en sån "ömsning"?
    Andreas akvariesida
  • mattias89
    • December 2003
    • 316

    #2
    Asso ja har haft en... jaja ja vet ja ska skaffa flera... i mitt 75L i 2 månader o sett henne !2! ggr... en av gångerna va igår så hon lever. Därimot så hittar ja skal lite då o då.
    Mvh Mattias Nordfeldt

    Kommentar

    • AndreasBK
      • December 2003
      • 374

      #3
      Ursprungligen skickat av mattias89
      Asso ja har haft en... jaja ja vet ja ska skaffa flera... i mitt 75L i 2 månader o sett henne !2! ggr... en av gångerna va igår så hon lever. Därimot så hittar ja skal lite då o då.
      Ok, min ena är försvunnen, den andra sitter och skyfflar in mat i racerfart.
      Andreas akvariesida

      Kommentar

      • oveb
        • January 2004
        • 2577

        #4

        Du lär hitta den om nån vecka eller 2 månader

        Mina flyttade in i pumpen jättelänge innan de så småningom började ta små turer. Nu syns de nästan jämt !
        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

        Kommentar

        • AndreasBK
          • December 2003
          • 374

          #5
          Hm, jag undrar om min kan bo i filtret?
          Har sånt där traditionellt med bomull/vadd i.
          Har bara ett 60 liters med knappt några växter så jag förstår inte var den kan gömma sig?
          Andreas akvariesida

          Kommentar

          • mohlin
            • January 2004
            • 1487

            #6
            Det kan de. Lovar, de är hopplösa att se. Jag har 11 st i mitt 250 liters och jag tror att jag sett 5 st. En gång sa min man "Kolla ! En räka" så pekade han och jag sa "VAR???" - "Där rakt framför dig" - "VAR???" Det tog en stund, fast att jag alltså visste att den fanns där.

            Hav förtröstan!

            Kommentar

            Arbetssätt...