Någon som har en MUSSLA!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda78
    • November 2003
    • 45

    Någon som har en MUSSLA!?

    Jag köpte en mussla i en akvarieaffär och dem hade inte själva någon erfarenhet av dem, utan jag köpte med mig en sån hem o har den i mitt sällskapsakvarium. Den har inte gjort så värst mycket "väsen" av sig förrän idag. Den håller på o gräver sig ner i sanden och så klart jag blir nyfiken att VARFÖR? Har någon nått tips på hur musslorna "fungerar" osv. så får ni gärna hojta till.

    Linda
  • maanda
    • September 2004
    • 423

    #2
    vet inte hur musslor är i akvarium för jag har aldrig ens hört talas om det, hehe.. men i naturen gräver de ju ner sig hela tiden.. som skydd antar jag =D

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Det här har diskuterats massor med gånger. Gör en sökning på "mussla" i forumets sökfunktion.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Pär J.
        • March 2002
        • 284

        #4
        Det jag hört så är de små minifilter för ditt akvarie/damm. Ska tydligen kunna filtrera 40L/timmen.

        Bökar man ner sig i botten så är det väl lättare att hålla sig kvar i strömmare vattendrag.

        Kommentar

        • mats m
          • September 2002
          • 515

          #5
          Hej Linda.
          Har skrivit här förut om hur musslor funkar i ett akvarie,om du söker på min profil så kommer du nog fram till hur det funkar.
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          Arbetssätt...