Vad är en anamoräka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pe3
    • January 2004
    • 150

    #16
    Puttekula: Hur många räkor har du i ditt kar? Jag har 3 st i ett 240 l och de är ofta framme visar sig. Hade 1 st i ett 60 l och den var också framme rättså mycket.

    /Petra

    Kommentar

    • puttekula
      • August 2004
      • 17

      #17
      Pe3:2 st, tänkte köpa fler idag på hemvägen efter jobbet.
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • Pe3
        • January 2004
        • 150

        #18
        Personligen så tror jag inte att du ska behöva köpa fler för att de ska komma fram. Men de är trevliga och underhållande små djur så visst är det roligare att ha fler.

        /Petra

        Kommentar

        • Anten
          • October 2004
          • 11

          #19
          jag antar att jag har 3 filtrerar-räkor. dom är rätt stora ca 6-8cm. mörka med ljusare prickar och en ljusare rand över ryggen.. dom gömmer sig gärna vid pumpen och sitter och pillar på intaget till pumpen eller vid utblåset med sina "paraboler". har haft dom ca en vecka. dom verkar trivas bra i mitt 110L.

          Kommentar

          • joad
            • August 2004
            • 242

            #20
            [Förklaring till parenteserna kommer sist i svaret. Alltid retar det nå'n!]

            Jag har 5 räkor i mitt kar, och jag brukar kunna räkna in dem (henne/mig) varje kväll. De (hon/jag) far runt och käkar allt inom synhåll. Men de (hon/jag) hinner inte med tetrorna när det kommer till flingfodret, som jag såg någon tidigare i tråden ha problem med, då formligen kokar vattenytan. Men som sagt, inga problem att se <b>dom</b>

            ... and now for something completely different... It's:
            http://www.fritext.se/svenska/svenska7.html#deDem
            130L
            För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.

            Kommentar

            Arbetssätt...