sea monkeys

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vega
    • July 2004
    • 90

sea monkeys

hej hopp!

såg att sea monkeys har varit uppe för diskussion här tidigare, men startar en ny tråd ändå, eftersom jag vill ta upp lite saker som inte diskuterats tidigare.

vad tycker ni om sea monkeys egentligen? hela den här grejen med att man köper ägg på påse, som sen kan ligga på hyllan ett bra tag, innan man kör igång det hela... det känns lite konstigt tycker jag. det fungerar ju, visst. Min fästman hade sånna för nåt år sedan. Mår djuren verkligen bra i sina små behållare (dom som man kan köpa tillsammans med äggen)? det finns ju ingen riktig botten, inga grottor, inga växter... e dom för primitiva för att bry sig om sånt? och det här med att man aldrig byter vatten, utan bara fyller på, är det sunt för djuren?

Massa funderingar kring detta. Vill gärna höra era åsikter och tankar om sea monkeys, fakta utöver det som står på officiella hemsidan (http://www.sea-monkeys.com/) eller bara synpunkter - allt.

hursomhelst... om allt e ok, och djuren har det bra på det här sättet, då funderar jag på att köra igång en liten behållare. inte världens roligaste akvarium, men definitivt något som får plats hemma hos trångbodda mig kan ju inte direkt ha stora akvarium i hela rummet och sova i en hängmatta för att få plats...
  • vega
    • July 2004
    • 90

Um... insåg just att jag postat detta i fel forum. Kanske kan detta ämne flyttas till forumet för Övriga Fiskar? Tackar...

Kommentar

• Azur
      • March 2003
      • 12946

De är inga fiskar alls... De är små kräftdjur, så tråden hamnar nog i 'övriga skaldjur' när nån moderator hittar den.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• erikthur
        • March 2004
        • 9953

Och de är roliga till att börja med men deras beteende är enahanda - så tills slut inser du att de är bättre som fiskmat - i alla fall än att de dör av ålderdom efter tre månader....
        Killies is a lifetime passion

Kommentar

• vega
          • July 2004
          • 90

Azur, ok. Ämnet har redan blivit flyttat en gång, så den kanske stannar här...

erikthur - roligare än fiskmat tycker jag nog allt att de är. Fast jag kanske är lättroad när det gäller djur..? Kan stirra på en snäcka som sakta vandrar över en sten efter regnet, jag är helt fascinerad över hur den rör sig (medan pojkvännen sliter o drar i min jackärm: "Kan vi gååå nu?! Det är tråååkigt!")

Hursomhelst... undrar fortfarande vad ni anser om hur dessa små liv har det i sina små tankar. De kanske inte har hjärnor som delfiner, men även de minsta djuren ska väl också ha det bra, eller?

Kommentar

Arbetssätt...