Asolene Spixi med Malaysiska

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BellaS
    • August 2018
    • 2

    Asolene Spixi med Malaysiska

    Håller på att starta upp ett akvarium efter några år utan. Brukade ha äppelsnäckor men såg att de blev förbjudna för flera år sedan. Älskade dem och har letat efter en snäcka med liknande utseende. Hittade Asolene spixi. Den lilla info jag hittat om dem så är de ganska lika äpplena då det kommer till miljö mm.
    Kan visst äta växter ganska rejält men har sett massor som sagt att deras snäckor inte alls rör växterna, så antar att det kan vara individuellt och bero på hur mycket man matar med annat.
    Såg även att de kan äta andra snäckor. Jag hade funderingar på att ha malaysisk sandsnäcka för att vända runt min blästersand. Men skulle det då bli problem med att ha en eller ett par spixi i karet ihop med dem? Eller är snäckätandet något som kanske inte är så frekvent att det inte skulle vara ett problem om man inte har många utav dem?
    Är det någon som har erfarenhet av spixi? Oerhört svårt att hitta så mycket info om dem även på engelska, trots att det verkar vara en hel del som faktiskt har dem och de säljs både på brittiska och tyska sidor.
Arbetssätt...