Roliga räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gustav
    • February 2004
    • 377

    Roliga räkor

    Har inte sett till så mycket av mina amano sen de införskaffades. Först trodde jag att alla hade ätits upp av mina sljöstjärtar, men förstod snart att de bara gömde sig väl. Jag brukar kunna se minst en som gömmer sig under ett par rötter och har även kunnat se en eller två till vid en hålsten. På sistone har jag dock inte sett till några räkor vid hålstenen, mest den ensamma räkan vid rötterna.

    Släppte ikväll ner 1/8 algtablett till Otocinclusarna så att de skulle ha något att mumsa på på natten. Satte mig en stund i den dunkla belysningen för att se om de gav sig på tabletten. Då ser jag plötsligt hur en räka kommer smygande över gruset från roten i riktning mot tabletten. Inte nog med att den började käka på tabletten den snodde alltihop och bar bort den mot roten. Då kom två st till ut o hjälpte till. När den sedan väl var under roten så kunde jag hela 6 räkor som uppenbarligen skulle ha kalas (tror jag har 7 st, svårt att veta). Det väckte dock intresset av den ena slöjstjärten som letade sig in under roten för lite algtablett. Det verkade dock bli trångt och jobbigt och han letade sig snart ut igen, varefter räkorna kom fram igen.

    Det var kul att för en gångs skull få se de små rövarna i aktion. Är som små tomtenissar som dyker upp när man minst anar det, i skydd av mörkret.
    http://www.svekub.se
    Min Zoon
  • ricke
    • February 2004
    • 352

    #2
    mina syns hela tiden! dom e ass goa o fina

    Kommentar

    • Peter_F
      • October 2003
      • 693

      #3
      De blir tuffare med tiden. Nu bryr de sig inte ens när min Royal pleco nästan dammsuger över dem på stubben. Viftar till lite med antennerna och malen flyr ?!?
      "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
      Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Det verkar bero väldigt mycket på vilka fiskar de hålls med. I mitt ena akvarium röjer de runt dagtid som om de ägde stället, i mitt andra ser jag dem nån enstaka gång per vecka.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...