Växter till sköldpadda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boerboel
    • September 2002
    • 473

    Växter till sköldpadda?

    Hejsan!
    En kompis frågade mig om hon kan ha växter till sin sköldpadda? Och i så vilka? Vet någon om de tål gödningsmedel? Vattenhöjden är endast ca 30 cm...

    Tacksam för svar!!

    //Helena

    //Helena
  • Annika
    • January 2002
    • 2518

    #2
    Vad är det för sorts sköldpadda? De flesta sköldpaddor äter växter och därför är det svårt att plantera något i akvariet. Prova med Javaormbunke men det är inte säkert att den får vara ifred.

    //Annika

    Kommentar

    • Kiljander
      • September 2002
      • 15

      #3
      Slängde ner några Javaormbunkar till mina Gulbukade, de vart strimlade rätt fort :O

      2 meter växtburk

      Kommentar

      • Boerboel
        • September 2002
        • 473

        #4
        Ok....

        Hon visste inte vad det var för sköldpadda, hon fick den av någon..

        Men jag får väl säga till henne att det nog inte är någon idé..

        Tack iaf!

        //Helena

        Kommentar

        • Cathrin
          • July 2002
          • 387

          #5
          Hej! En lite rolig grej om sköldpaddorna jag fick för nån vecka sen....jag kom att tänka på det när jag läste det här ämnet.

          Jag stoppade dom i ett kar som jag har haft igång ett tag men utan fiskar. I gruset blev det tydligen kvar en massa snäckor och sköldisarna älskade dom! Snapp Snapp så var de borta!

          (Om nån här har info om rödörade vatten sköldpaddor så mejla gärna mej på busefnatt@hotmail.com Allt vill jag veta om dom.)

          Vänligen

          *~~~CL~~~*
          *~~~CL~~~*

          Kommentar

          • Kuhlii
            • March 2003
            • 200

            #6
            Jag har två stycken Chinemys reevesi och dom har flera växter i sitt 230 liters utan att skada dom...
            Mina sköldpaddor kan du hälsa på om du går in på http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51995

            Kommentar

            Arbetssätt...