Krabbor som äter upp varandra...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cri
    • September 2002
    • 700

Krabbor som äter upp varandra...

<font color="navy"><font face="Comic Sans MS">Hej,
    Har någon erfarenhet utav krabbor som äter upp varandra? Hittade två halvt uppätna och en häromdagen när den bara hade två ben kvar (inga klor). Den är nu i en sk. guldfisk skål med grus och växter. Ben stumparna har redan börjat växa ut.</font id="Comic Sans MS"></font id="navy">
    Mvh, cri
  • bilbuk
    • December 2003
    • 119

jag hade okså krabor en av dem åt upp alla kompisar... han började me klorna sen tog han benen och sen åt han upp dem eller så avliva jag offren....
    kolla gärna in min zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=160054

Kommentar

• Tricella
      • October 2002
      • 1052

Krabbor och våra egna kräftor äter det som bjuds...dvs de är asätare och om det är dåligt med foder för dom så äter de av sina egna. Så fungerar det i naturen och så fungerar det i akvariet också.

Kommentar

• Azur
        • March 2003
        • 12946

...plus att de slåss om de bor för trångt, och i slagsmålen brukar det ryka en del ben.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• Fija

plus att de springer efter ens händer och nyps om man inte passar sig när man ska rota i akvariet. *hehe*

Kommentar

• cri
            • September 2002
            • 700

<b><font color="orange"><font face="Verdana">...hoppsan! Jag har 240liter och 2 Black Moor, 1 Orange teleskop öga, en bubble eye, en Betta och 4 krabbor (1cm) så jag hoppas att de inte har för liten yta... Ser till att de får sjunkande pellets varje dag och frysta mygg larver 2gg/vecka.

Det kanske blir en som överlever? Får prova att ge bort de andra.

Stort tack för alla svar!</font id="Verdana"></font id="orange"></b>
            Mvh, cri

Kommentar

Arbetssätt...