Trekölssköldpadda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fossi
    • December 2003
    • 1

    Trekölssköldpadda

    en av våra trekölssköldpaddor har fått något som liknar svamp på fötter och svans. är det någon som vet vad det kan vara och hur man kan få bort det.
    fossi
  • hgus
    • July 2003
    • 221

    #2
    Jag har aldrig råkat ut för det, men det finns en hel del bra sköldpaddssidor, exempelvis Sera har en sektion om sjukdomar. Annars har jag vid tillfälle gått till ett djursjukhus, och talat om vad det är för problem varvid jag fått medicin (mask i magen den gången, 50kr för konsultation och medicin).

    Veterinärhjälp funkar bra för oss med sköldpaddor, lite bättre än till fiskar, jag tänker osökt på historien om tanten som kommer in med en fisk, varvid veterinären konstaterar att det är kört och smiter iväg och köper en ny likadan åt tanten utan att säga något.

    Kommentar

    • Kuhlii
      • March 2003
      • 200

      #3
      Min lilla Reeves sköldpadda (treköls/Kartsköldpadda) hade fått en spark i huvudet av Kurt (den stora) och fick då ett sår, då fick den lite extra kalk i maten och det blev en vit (svampaktig) sårskorpa som sedan lossnade... det kan även bero på att den löser skinn/flagnar (händer ofta när dom är små)...
      MVH DANIEL
      Mina sköldpaddor kan du hälsa på om du går in på http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51995

      Kommentar

      Arbetssätt...