Vattensköldpadda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chazie
    • August 2003
    • 26

    Vattensköldpadda

    HJÄLP!!!!
    Jag har tagit hand om en sköldpadda.Det var en bekant som ej ville ha den längre så jag tog hand om honom...
    Jag var in i djuraffären och hörde mig för vilken sorts sköldpadda det var och kollade att den var OK...
    De sa att det var en "Treknöls-Sköldpadda".....Jag har letat överallt efter den för att lära mig lite mer om dess skötsel men inte hittat någon sida med "Treknöls"....
    Kan jag ha hört fel??? Är det så att den heter "Trekölad-Vattensköldpadda" ?????
    Jag vill gärna veta lite mer om den så jag kan ta hand om den OK... Jag vet att den ska ha en liten landdel i vattnet så den kan komma upp om den vill en stund.Sen vet jag att den bara kan äta i vattnet..Och lite vad den ska äta,värme,mm.
    Men det skulle vara kul att veta lite mer om den...
    Så snälla någon HJÄLP...Och ge mig svar på vilken sort det är...
    Tack på förhand....
    CZ
  • LinK
    • April 2003
    • 385

    #2
    Hej!
    De heter treKÖLSsköldpadda. Jag hörde samma fel i den afären jag va i. Om du ger mig din mail adress så ska jag skicka lite info till dig!

    Jag ska skafa 2st så jag har letat lite =)

    den här länken har lite info om treKÖLSsköldpaddan!
    http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=95008
    MvH
    Martin Sundholm

    "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

    Kommentar

    • chazie
      • August 2003
      • 26

      #3
      Förhadsgranskning av meddelande
      Hej LINK....
      Tack för ditt svar..Och jag är jätte intresserad av lite mer information..Så här har du min mejl-adress...
      Lottta_4@hotmail.com

      Jag har innan: *3-Salamandrar(vet att det ej är Salamander men ganska lik *L*) *2-Miniklogrodor *Fiskar
      *1-Dvärghamster *1-Treskölssköldpadda (som jag fick idag)

      Vi hörs snar...
      Lotta
      CZ

      Kommentar

      • chazie
        • August 2003
        • 26

        #4
        Hej på er alla igen....
        Ja som ni nog ser har jag för ett par dagar sedan skrivit ett Hjälp "brev" för att jag fått hand om en sköldpadda....
        Nu är det tyvärr så att jag inte kan ha den kvar...Så jag undrar då om det kanske finns någon snäll själ här som skulle vilja ha min TreKöls-Sköldpadda??????
        Det är en hanne.Han är vuxen.Och jag har varit till veterinär med honom för att kolla att han mår OK...Vilket han gör..Han sa att det var väldigt ovanligt att se en så fin Treköls-Sköldpadda i vuxen ålder.Han är jättemysig,och är lite egen...Han älskar att få komma upp ur akvariet och bara få springa runt inne eller ute...
        Det ända med honom är att han innan var tillsammans med en mycket större sköldpadda och den har bitit av hans svans en liten bit...(Men den var också OK...)Även om det ser lite roligt ut med den lilla stumpen....
        Han gillar även att få simma runt i badkaret emellanåt...Där är det ju lite större än i akvariet....
        Jag har tyvärr inget akvarium..då jag lånat det som han bor i just nu...
        Och jag skulle vilja ha 50 Kronor för honom...
        Hör gärna av er om ni är intresserade..(Ni får hans mat med er också..)
        Mejla mig på min hotmejl:
        Jag bor i Västerås...
        Lottta_4@hotmail.com
        CZ

        Kommentar

        Arbetssätt...