Signalkräfta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • @xel
    • May 2003
    • 73

    Signalkräfta


    För några dagar sedan besökte jag en djuraffär, och där hade de en stor, fin signalkräfta. Funderar nu på stt köpa den. Vre kul med en sådan i akvariet! Men hur ska man ta hand om den på bästa sätt? Vilka fiskar kan man ha till sällskap? Och hur stort ska akvariet vara? Växter är väl att utesluta? All infomration välkomnas!
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Jag tror faktiskt inte man får handla med och hålla levande signalkräftor ytan tillstånd, inte säker.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • @xel
      • May 2003
      • 73

      #3
      Förklara då varför dom hade flera sådana i en djuraffär!
      Troligt att polisen kommer o knackar på efter att man köpt den...

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Har du aldrig gjort något man inte får? Många affärer bryter mot lagen fast de inte vet om det. Troligtvis bryr nog ingen sig så mycket, men ändå.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • @xel
          • May 2003
          • 73

          #5

          Jag har varit full fast jag inte är arton. OJOJOJ.
          Tror inte direkt det man får böta för ett djur som du inte ens vet är olagligt att köpa.

          Kommentar

          • Fiskaren
            • March 2004
            • 166

            #6
            Jag har ett akvarium på 40 liter, där hade vi 3 kräftor. De ömsade skal flera gånger och blev ganska stora. Problemet är vad man ska ge dem att äta. Har nu bara en kräfta kvar. Den har överlevt i akvariet sedan i början av augusti. Jag använder vanligt klorerat kranvatten till den och ger den mygglarver och fískfoder. Den kan ibland även få en fiskbulle att smaska på. Då får man byta vatten dagen efter. Det blir att lukta ganska illa. Har provat att ha levande fiskar ihop med den. De blev uppätna över natten. Kräftor ska ha det ganska mörkt och många gömställen. Lycka till!!

            Kommentar

            • Mazi
              • January 2004
              • 868

              #7
              Hur varmt klarar sig kräftorna i ??????

              Kommentar

              • Diskusludde
                • September 2003
                • 156

                #8
                kolla vad dom har på affären. sen kan du ha ungfär som dom har.
                dom anpassar sig rätt lätt fast chocka dom inte med för stor temp skilnad i början bara.
                fast ärligt talat så skulle ja vänta tills augusti eller liknande att köpa. då kan du köpa levade kräftor som du skulle ha till kräftskivan o stoppa i avariet blir oftast biligare.
                va kostar den i affären?
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=207812

                vakta ryggen på din vapenbroder så vaktar han din.

                Kommentar

                • Fiskaren
                  • March 2004
                  • 166

                  #9
                  Jag har ingen doppvärmare i mitt akvarium och det håller mellan 23 och 25 grader. Jag ska försöka att få upp en hanne till min hona så snart det är möjligt. Har turen att ha bevattningsdammar med kräftodling i större format. Tihi.

                  Kommentar

                  • Niklas i Grythyttan
                    • November 2003
                    • 76

                    #10
                    jag matade mina signalkräftor med kokt potatis. Det gillade de!

                    Kommentar

                    • Spijer
                      • February 2004
                      • 226

                      #11
                      jag hade kräftor som jag plockade ur sjön i mitt gamla akvarium. Hade ingen doppvärmare så jag vet inte hur varmt vattnet var men trivdes gjorde dom. Hade oxå en hel del akvariefisk i akvariet sen innan, tog nån vecka sen hade jag bara en stor guldfisk kvar. Dom åt upp allihop. Men jag brukade mata dom med små fisk bitar, typ mört eller liknande. Såg dom aldrig på dagen ifs men så fort man släckte ner akvariet så kröp dom fram.

                      Kommentar

                      • tep
                        • March 2004
                        • 77

                        #12
                        Är du säker på att det var en signalkräfta? Det finns många olika kräftor som ser liknande ut. Stod det inget latinskt namn på den? Om det gjorde det kan du säkert söka information på nätet.
                        tep

                        Kommentar

                        Arbetssätt...