Vad är det för snäckbebisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pikx
    • November 2012
    • 6

    Vad är det för snäckbebisar?

    Hej!
    Jag är helt ny inom akvarievärlden. Köpte mig ett 20 liters att ha räkor och snäckor i.
    Det är begagnat så några invånare finns redan sedan innan. Det är skitigt och jag ska försöka göra om så mycket jag kan, städa ur och byta botten m.m... I detta lilla kar finns två st Helena snäckor. Igårkväll när sambon satt och tittade i karet såg han mängder med små snäckor som måste kläckts igår. Men dessa ser inte ut som Helena snäckor så det kan inte vara av dom?
    Tänkte först att det såg ut som äppelsnäckor, men samtidigt så borde jag sett äggen förut eftersom jag gjorde rent det värsta med en trasa på kanterna när det anlände för att det skulle se lite bra ut tills jag kan göra om.

    Jätte svårt att se jag vet, men det vore kul och veta vad det är för bebisar. Tråkigt också att Helena snäckorna förmodligen kommer käka upp allihop

    Det går säkert inte att se än då de kanske är för små, men tänkte göra en chansning ialf.

    Vet inte om jag lagt in bild rätt? Säg till isåfall
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Kanelbullesnäckor

    Kommentar

    • Pikx
      • November 2012
      • 6

      #3
      Tack så mycket för ditt snabba svar! Eftersom att jag har två snäckätande Helenor antar jag att de får vad de behöver nu för att överleva?

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Helenorna äter ca en snäcka per dygn, så det beror på hur många du har i skafferiet.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Pikx
          • November 2012
          • 6

          #5
          Ja sen igår blir det bara mer och mer, det börjar krylla av dom nu! Det verkar som om de kommer upp ifrån botten eller kanske ifrån en rot som är nergrävd. Dom är också jätte små. Jag vet att han som hade karet innan mig hade andra snäckor som förökade sig enormt så han skaffade sig Helenorna och då var problemet löst. Kanske någon eller några förrökade sig innan alla förintades.
          Det borde räcka ett tag ialf?

          Kommentar

          • Jawbreakerr
            • January 2014
            • 1

            #6
            Vet inte vad den heter.... Men den brukar följa med när man köper växter

            Kommentar

            Arbetssätt...