Tokiga räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anne Gisela
    • October 2012
    • 425

    Tokiga räkor

    Idag är våra räkor helvilda, RC, simmar och hoppar omkring kors o tvärs i karet. Ingen förändring, inget vattenbyte. Vattenvärden bra. Varför? Roligt beteende men jag kommer väl inte hitta dem döda imorgon???
    Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

    Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    #2
    Mina amanos gör sådär lite då och då, far runt i ilfart i hela karet. Vad jag läst mig till så är det hanarna som blir sådär när det är lekdags, och vad jag sett så är det bara hanarna som gör så medans honorna sitter på ett bekvämt avstånd bland växterna. Kanske även gäller andra räksorter? Blev lite orolig första gången jag såg det, tänkte att nu jälar har något svajat till ordentligt med värdena, men det hade det ju inte
    "The trees move... do you not see it?"

    Kommentar

    • Anne Gisela
      • October 2012
      • 425

      #3
      Jag har inte lärt mig avgöra vilka som är honor resp hannar - men hoppas att du har rätt! Tack för svar.
      Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

      Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Hanar för runt i akvariet när det är lekdags. Noterade samma beetende hos mina körsbärsräkor nu för någon dag sen och jo men. Jag har två räkor med rom .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Anne Gisela
          • October 2012
          • 425

          #5
          Men va kul om det är så!!! Var lägger de rommen sen?
          Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

          Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Ggwn lägger den vid "simfötterna", och med hjälp av dem så fläktar de äggen så att de ej möglar. Sen går de ungefär 20 dagar tror jag det är, kanske mer. Finns info pm dem bland artbeskrivningararna .
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            Arbetssätt...