mat till räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    mat till räkor

    Vad ska jag mata räkor med när det inte finns några fiskar eller malar som de kan få mat av? Spenat har jag läst är bra men känns som det behövs något mer?
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Finns räk foder i zoo butiken. Annars funkar broccoli, o säker spenat med. Nässlor har jag sett folk ge med gott resultat. Samt att räkorna hittar massa mat bland växter o grus som du inte kan se. Även om du inte matar i karet. Alger äter de med till viss del. Räkor behöver man inte mata varje dag. Jag matar mina kanske varranan tredje dag typ

    Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Beta

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      mat till räkor

      Catappablad är en höjdare som dessutom räcker i flera veckor. Inte som enda foder men ett utmärkt komplement.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Jansson87
        • November 2012
        • 28

        #4
        Nu vet jag inte om detta är sant eller ej, det är något jag har läst till mig, men det ligger nog en del i det iaf. 80% av räkans behov av mat får den redan ifrån akvariet den är i. Alger/växter och ömsade skal och annat tjabbel i vattnet! Men resterande 20% får du fixa åt dom, som te.x spenat eller vissna eklöv. Själv kör jag på söndersmulat flingfoder som jag normalt ger fiskarna. De får även lite cyclops ibland De lever och frodas iaf! Räkorna är lika glupska som mina tigerbarber!

        Kommentar

        Arbetssätt...