Filterräka (solfjäderräka) färgändring.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nadutten
    • June 2013
    • 3

    Filterräka (solfjäderräka) färgändring.

    Hej!
    Jag har en solfjäder räka (Herman) som syns hela tiden i mitt akvarium. Han sitter under en liten "grotta" och filtrerar mat hela dagar. Då och då simmar han runt klumpigt och kan ibland klättra runt en massa.
    Min fråga är, när jag köpte honom var han knallröd, men nu har han börjat blii svart. Jag har läst att dessa räkor ändrar färg efter humör och undrar då om han är ledsen eller om han håller på att dö???
    Någon som har ett svar?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vet du vad det är för art som du har.
    En del räkor har olika färger beroende på ålder, men det kan som sagt också bero på hur den trivs.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • nadutten
      • June 2013
      • 3

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vet du vad det är för art som du har.
      En del räkor har olika färger beroende på ålder, men det kan som sagt också bero på hur den trivs.
      Jag vet inte exakt vilken sort det är, men jag googlade runt lite och tyckte den var mest lik denna sort. http://www.redbee.se/content.php/60-...Rock-R%C3%A4ka

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        den varierar ju en del i färg som du kan se om du googlar på artnamnet https://www.google.se/search?q=Atyop...w=1920&bih=920
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Ryskbompa
          • August 2012
          • 930

          #5
          Dom där länkarna lär inte funka

          Kommentar

          Arbetssätt...