Var får man tag i malajiska sandsnäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Var får man tag i malajiska sandsnäckor?

    Har precis startat upp ett 450 med Biltemas sand. Skulle i vanlig ordning tigga till mig en bunt av akvariehandlarn, men ett stort bruk av Helenor innebär att det är tomt på övriga snäckor.
    Så var får man tag i en rejäl bunt? Tacksam för tips. Handlarn visste ingen.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120
  • Palmberg
    • May 2010
    • 164

    #2
    I de många olika Facebookgrupperna gällande akvaristik så tycker jag att det titt som tätt dyker upp inlägg där folk säljer/skänker bort dessa. Testa sätta ut en annons under "köpes" på de olika svenska forumen som finns, tror du kommer få många svar
    Ha det! /Henke
    Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

    Kommentar

    • HelenLind
      • September 2012
      • 405

      #3


      En Akvarieinriktad grupp med inriktning på Köp/Sälj , Här kan ni se annonser,lägga in annonser. Skriv gärna var ifrån ni är i annonsen så folk slipper fråga =) Enda regeln är : inge bråk annars kick!


      Prova någon av dessa
      Familjen fisksoppa
      Dotterns: 3*30l, 3*90l, 540l
      Mina: 120l, 312l, 500l

      Kommentar

      • Vsen
        • June 2012
        • 333

        #4
        Sv: Var får man tag i malajiska sandsnäckor?

        Redbee eller plantswap. Brukar finnas någon annons där, typ 1-2 krona styck som folk skickar.

        Minns att jag frågade i en lokal butik förrut, hon tyckte att sandsnäckor lät exotiskt och ville kolla beställnings listor etc.. Sen förklarade jag vad det var, en smått förvirrad butiks assistant kollade frågande och sa att de var pest.. Gick därifrån med 40-50 st jag fått gratis

        Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          ja du kan PMa mig med

          Kommentar

          • MonkanS
            • December 2011
            • 861

            #6
            Men sandsnäckor måste väl finnas in någon av de butiker du handlat i... Eller har alla utrotat dom så totalt?
            Jag törs inte ge bort av mina eftersom jag sett början till vita prick på min slöjstjärt. Det har nu gått tillbaka men smittan kan ju finnas kvar. Annars hade jag gärna skickat dig ett gäng. Men det finns ju flera här att fråga...

            Edit: Såg just att du fått napp..
            Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

            Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

            Kommentar

            • Ryskbompa
              • August 2012
              • 930

              #7
              Ursprungligen postat av MonkanS
              Men sandsnäckor måste väl finnas in någon av de butiker du handlat i... Eller har alla utrotat dom så totalt?
              Jag törs inte ge bort av mina eftersom jag sett början till vita prick på min slöjstjärt. Det har nu gått tillbaka men smittan kan ju finnas kvar. Annars hade jag gärna skickat dig ett gäng. Men det finns ju flera här att fråga...

              Edit: Såg just att du fått napp..

              Butikerna brukar se dem som ohyra i regel

              jag köpte 70 stycken på facebook för 60 spänn packat och skickat

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #8
                Beställt mina strutar nu. Så det har löst sig. Tack för hjälpsamma länkar och råd.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                Arbetssätt...