Posthornssnäckor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Äppelsnäckan
    • April 2013
    • 2

    Posthornssnäckor!

    Jag bara älskar äppelsnäckor och är helt förtvivlad över förbudet! Visst jag förstår att dom förstör vårt ekosystem, men om alla idioter som släpper ut djur i naturen som dom köpt kunde sluta med det så behövdes ju inga förbud (för en himla massa år sen hittade några barn 2 st 3 meters kungsboaormar på cykelvägen!!fatta hur illa det kunde gått...nåja en parentes)
    Jag hade ett flertal äppelsnäckor i olika färger men bytte till råsand, utan att veta att det inte går! Det blev en tråkig erfarenhet. Tror att dom kanske kvävdes, för att den fina sanden täppte till. Har nu n u bytt tillbaka till engelsk sjösten men alla mina snäckor är döda och nu får jag ju inte tag i några nya
    Har då letat och tittat efter snäcksorter som påminner om äpplena. Hittade posthornssnäckan, som finns i en mängd olika färger , klarröd, klarblå osv. DOm förökar sig dock som attan men det är ju smällar man får ta helt enkelt.
    Men hur sjutton hittar man nu någon som säljer eller föder upp posthornssnäckor??? Hittar ingenstans, letar o letar. I min zoobutik visste dom inte om leverantören hade just den typen. De vanliga är t.e.x zebrasnäcka och elefantsnäcka. Det har jag redan. Men dom är inte alls lika roliga för zebrasnäckan ser man bara skalet på och den sitter rätt stilla. Det roliga med äppelsnäckor är att dom är aktiva och man ser själva snigeln inte bara skalet. och sen alla härliga färger. Jag hade lila,rosa,blå,jade,elfenbensvit, gul...Så himla lessen att dom är förbjudna, hade jag vetat att dom skulle bli det hade jag samlat på mig massor!!

    Så snälla hör av er om ni vet var man hittar posthornssnäckor!!

    ps, när jag klickar på regler för att skriva i forumet, så kommer jag till 404 felmedd, sidan finns inte...så jag hoppas jag inte lagt in något som inte är ok men eftersom jag inte får upp reglerna så... ds
    Senast redigerad av Äppelsnäckan; 08 April 2013, 12:20.
  • Peter Lundquister
    • January 2013
    • 6

    #2
    om du ställer samma fråga här under kommer du få tag i mer snäckor än du vill ha

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Äppelsnäcksförbudet är helt uppåt väggarna.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      Arbetssätt...