Räka till kiselalger?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deltaco_56
    • February 2013
    • 205

    Räka till kiselalger?

    Hej har sökt runt lite på nätet om vilken räka som passar bäst för att få bort kiselalger, men svaren står så flummigt så jag fråga därför här. Vilken räkart är bäst när det gäller kiselalger, ammoräkan?

    Tack i förhand
    Senast redigerad av deltaco_56; 13 March 2013, 18:15.
  • deltaco_56
    • February 2013
    • 205

    #2
    Ingen? :o

    Kommentar

    • Johan Rosendahl
      • December 2012
      • 78

      #3
      Räka till kiselalger?

      Amano är bra. Sedan ger sig kiselalgerna med sig automatiskt för det mesta. Lycka till!

      Kommentar

      • deltaco_56
        • February 2013
        • 205

        #4
        Ursprungligen postat av Johan Rosendahl
        Amano är bra. Sedan ger sig kiselalgerna med sig automatiskt för det mesta. Lycka till!
        Tack

        Finns det någon annan räkart som också är duktiga algätare och äter kiselalger som är lite färggladare?

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Vet inte om någon räka äter kiselalger som vuxen. Det gör däremot i stort sett alla algätande fiskar, t.ex. ancistrus, otocinclus, siamesisk algätare.

          Förutsatt att det verkligen är kiselalger och inte, t.ex., cyanobakterier.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • deltaco_56
            • February 2013
            • 205

            #6
            Har en ancistrus men jag tycker att han håller sig i från "kiselalgerna" Så jag har inte en aning om vad det är för alger

            Kommentar

            Arbetssätt...