Alla 12 amano borta över en natt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vinbok
    • November 2011
    • 147

    #16
    Ursprungligen postat av Tinwelende
    Jag lovar att de är döda... Jag fick reda på i en annan tråd (om vattenvärden) som jag skapade att de är känsliga mot EASY-LIFE HappyCarbo... vilket jag har i varje dag. Plus att vattnet är alldeles för mjukt (GH 3), så jag tror inte att det har gått bra för dem...
    Har haft 3 ammanos som har gått i mitt lilla kar (nummera nerlagt) i över ett år tillsammans med körsbär och goldspotts var aldrig några problem med easy carbo eller happy carbo har också extremt mjukt vatten och lågt ph GH2-3 ph 6.4. Så kan nog vara olika hur dom reagerar eller inte.

    Kommentar

    • Tinwelende
      • October 2007
      • 131

      #17
      Okej, ja, det kan ju säkert bero på andra vattenvärden också, i kombination med GH, pH och EC och allting. :P Jag har också letat på golvet. Jag ska göra ett nytt delvattenbyte idag, så vi får se om jag kan rota lite mer bland rötterna och växterna då, så får vi se.

      Kommentar

      • Tinwelende
        • October 2007
        • 131

        #18
        Herregud, NI HADE RÄTT! Idag såg jag helt plötsligt TRE räkor som gick runt på stenarna och skyfflade in alger! Plus att min sambo hittade en intorkad på golvet. Så de var verkligen inte döda! I alla fall inte alla tolv! Hehe, ni kan era räkor, ni.

        Kommentar

        • Ryskbompa
          • August 2012
          • 930

          #19
          Amanos :P dom börjar väl känna sig bekväma nu

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #20
            Alla 12 amano borta över en natt

            Du måste fått en lättare chock gissar jag. Vad kul!
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Tinwelende
              • October 2007
              • 131

              #21
              Ja, min sambo tittade ganska förvånat på mig när jag helt plötsligt utbrast "Men, herregud! Kom hit fort"! Han trodde väl att akvariet läckte eller nåt.

              Det jag har gjort är att jag har införskaffat GH-salt och fått upp GH från 3 till 6 (under tre dagar). Det var precis efter att jag uppmätt GH 6 som jag såg dem, så jag vill tro att det kan ha med vattenkvaliteten att göra också - att de mår bättre. Plus att de har kommit lite till ro i akvariet. Kul är det oavsett.

              Kommentar

              Arbetssätt...