Vampyr räka

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ulven89
    • May 2012
    • 71

Vampyr räka

Hejsan, ville gärna höra om det är nån som har haft vampyr räkor och isf med vilka fiskar, står att man bör ha snällare fiskar med dom men jag får för mig att det gäller mest att inte ha ciklider, kan det stämma? Jag är nämligen lite sugen på att köra vampyrräkorna i mitt 500l dock går där två fengäddor och snart fyra öronålar tllsammans med lite matfisk.
    Jag antar att om räkorna inte har nått säkert ställe så går dom fort men om jag har i en massa trasiga lerkrukor så borde dom kanske ha skydd nog och att jag har fiskar till fengäddorna så dom inte går hungriga. fengäddorna gillar väl mest fisk iaf å kanske inte hugger så stora räkor?

Räkorna ca 6-10cm och fengäddorna 13-18cm.
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

fengäddor är vassare på att ta räkor och skaldjur än fisk..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

Kommentar

• Joakim Lundgren
      • August 2006
      • 631

Jag hade senegalusar i den storleken som dina som käkade upp blåa kräftor som var runt 12-15cm utan problem. De klöv dem på mitten genom några "deathrolls".
      AKA: Lizardking

Kommentar

• Ulven89
        • May 2012
        • 71

Oj... OJ, vafasikens va är det för panzerschrecks fiskar?!
        Hmm, kanske jag ska se till å fiska upp en del kräftor nästa år så kan jag mata fengäddan med signalkräftor, skulle det funka tror ni eller kan det bli problem med nån sjukdom?
        Annars, kan man mata dom med hela räkor? Sådana man köper i matbutik alltså.

Kommentar

Arbetssätt...