Akut Mat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • shrimpieeezzz
    • April 2012
    • 3

    Akut Mat

    Vad kan jag ge små räkor Tex Crystal Red/black och ... jag vet inte vad dom heter? xD dom e vita iaf. Detta e akut!
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Lite flingfoder går bra, eller shrimpsticks, räkor är inte kräsna utan äter det mesta.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • shrimpieeezzz
      • April 2012
      • 3

      #3
      Problemet e att di e väldigt små (nästan nya "räkifierade") och jag har inge räk mat och kan inte skaffa på ett tag. Jag har hört att man kan ge dem skalade ärtor? Nått mer "vanligt"?

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Har du växter i karet så går räklingarna där och plockar i sig smådjur, alger och annat gott. De hittar faktiskt mat i naturen utan hjälp.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Som mumin säger, räkor är inte kräsna och äter det de kommer över. De går alltid och pickar efter mat.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Vill du stödmata dem finns det speceillt foder till olika sorters räkor, men ofta brukar en liten bit algtablett funka bra med. Se bara till att du inte övermatar dem, när jag stödmatar mina räkor brukar det vara var 3-4 dag.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mashugg
              • March 2012
              • 70

              #7
              Har sett mina amanoräkor plocka upp fiskbajs i all hast och mumsat i sig. De är ju som små damsugare som far fram över botten och greppar tag i allt de får tag på
              Dock så blir de som galna när jag slänger i någon räkpellets då o då :P

              Kommentar

              Arbetssätt...