äppelsnäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lorvimorven
    • August 2011
    • 146

    äppelsnäckor

    Jag har läst att äppelsnäckor gör rent bra i akvariet. Hur många borde man har i ett akvarium som är ungefär 130 l? Spelar det någon roll vilka fiskar man har? Jag här nämligen 3 botior som är 4-5 cm.. Hur ska man göra med kalk?

    Tacksam för svar!

    //Sofia
    Senast redigerad av lorvimorven; 27 March 2012, 16:07.
  • Fru gonzo
    • March 2012
    • 36

    #2
    Hej =))) jo det här me äppelsnäckor är en ska som jag verkligen gillar =))) odlar snäckor själv har starka o bra gener =))Man ska ha en vuxen snäcka per 10 l vatten =)) o ja de ä r oerhört bra städare i ditt kar ,de älskar alger =)) en mycket läcker lösning av städ i ditt kar =)) fast ja man ska hålla koll på innehållet i karet o Botior funkar inte ihopa me snäckor ...inte heller kalk är till för skalet för surt vatten gjör att det fräter på skalet .så då vill de ha kalk ..man kan anntingen köpa en kalksetn o sätta ner ,krossa kokt äggskal o lägga ner ( jag har äggskal som jag laggt i en liten burk som de är o äter på ja det finns flera allternativ på kalk =)) kolla järna min hemsida där står det mer om äppelsnäckor =))
    Mvh MalinKlicka på bilden för större version

Namn: DSC_6442 ändrad.jpg
Visningar: 5
Storlek: 78,1 KB
ID: 2139882Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_6442 ändrad.jpg
Visningar: 5
Storlek: 78,1 KB
ID: 2139882
    Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se

    Kommentar

    • Guldancistrus
      • January 2011
      • 261

      #3
      Här är en jättebra sida om äppelsnäckor: http://appelsnackor.webs.com/
      Och som sagt äter botior snäckor men det kan funka i vissa fall ändå men det är inget att rekomendera.
      Jag är 14 år. Mina akvarium: 60l 38l snart ca200l

      Kommentar

      Arbetssätt...