hitta malayser i Sthlm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LS10
    • November 2010
    • 258

    hitta malayser i Sthlm

    Jag är på jakt efter malaysiska sandsnäckor.
    Frågade i min lokala zooaffär och då visade han mig något som liknande vanliga sniglar som brukar följa med växter. "Men ska de inte hålla till i sanden, de klättar ju på väggarna" sa jag och då svarade han bara att de håller till överallt. När jag ändå uttryckte min tveksamhet sa han "det kallas iallafall Thailändska snäckor". Som tur var kom jag på att de ska ha mer trumpetformade skal och då visade han mig en svart sort som åt andra snäckor,men det kändes inte heller rätt så jag insåg att han inte alls visste vad han pratade om.

    Så nu undrar jag vart man kan få tag i malaysiska sandsnäckor i Stockholm? Någon som vet?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Från andra akvarister. Malajsiska sandsnäckor säljs aldrig, eller jag har i alla fall aldrig sett dem i zooaffär.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • fisheye
      • November 2010
      • 488

      #3
      Ursprungligen postat av LS10
      Jag är på jakt efter malaysiska sandsnäckor.
      Frågade i min lokala zooaffär och då visade han mig något som liknande vanliga sniglar som brukar följa med växter. "Men ska de inte hålla till i sanden, de klättar ju på väggarna" sa jag och då svarade han bara att de håller till överallt. När jag ändå uttryckte min tveksamhet sa han "det kallas iallafall Thailändska snäckor". Som tur var kom jag på att de ska ha mer trumpetformade skal och då visade han mig en svart sort som åt andra snäckor,men det kändes inte heller rätt så jag insåg att han inte alls visste vad han pratade om.

      Så nu undrar jag vart man kan få tag i malaysiska sandsnäckor i Stockholm? Någon som vet?
      På akvarielagret har de massor. De brukar ge några stycken det är bara att fråga. De förökar sig fort så du behöver bara några till en början. Själv har jag många nu.

      Kommentar

      Arbetssätt...