Att sälja körsbärsräkor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna Lilja
    • August 2011
    • 5

    Att sälja körsbärsräkor.

    Hej!
    Jag behöver tips på hur man förklarar för djuraffären att mina räkor är till försäljning och att de är de lyckliga som har turen att få köpa mina räkor. Hur beskriver dess kvalité mer än att de är röda? Borde man ge ett smakprov på ett par stycken? Vad mer ska man tänka på att säga? Vilket pris ska man ange? Jag startade upp mitt akvarium för några månader sedan, är det för kort tid för att verka trovärdig säljare?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    det finns ju grading på räkor.

    Redbee är en samlingsplats för oss räkodlare och sötvattenssnäckor.

    Kommentar

    • Majki01
      • May 2010
      • 769

      #3
      Körsbärsräkor har inga graderingar. Antingen så är dom körsbär eller inte, alla i samma pris.. Däremot
      Så kan körsbär gå över till sakura. Då går priset från 5kr st till 25-30 kr st på privata marknaden du har tur om djuraffären ger dig 1-5 kr st.

      Körsbär är körsbär tills den är helt knall röd med röda ben också . Då är det en sakura.


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Jag vet inte om zooaffären kommer att bry sig särskilt mycket om kvaliteten på dina räkor (fast de borde, det är en jäkla skillnad mellan körsbär och körsbär), och oavsett hur fina de är kommer du bara att få någon krona styck för dem.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • laasesku
          • October 2002
          • 660

          #5
          Varför inte försöka sälja dem på blocket? Typ för 10-15kr st.

          Kommentar

          • Anna Lilja
            • August 2011
            • 5

            #6
            Hur får man sina körsbärsräkor att övergå till sakura? Jag har hör att de ändrar färg beroende på bakgrund. Borde jag skaffa mig svart akvariesand för att få mina räkor att bli rödare?

            Kommentar

            • Majki01
              • May 2010
              • 769

              #7
              Nej bakgrunden osv är mer det estetiska.. "dom färgar ur bättre" brukar folk säga men det är bara så att färgerna "syns bättre" med mörk inredning och bakgrund..

              För att få fram sakura så behöver du några akvariet. Tålamod och hela tiden plocka ut dom rödaste och alltid bara odla på dom rödaste tillslut blir färgen mer och mer intensiv. Direkt du ser en räka som är rödare än andra tar du ut den i ett eget kar.. Se till så den inte har rom när du flyttar den. Släng sen ner alla räkor med mycket röd färg där ,, börja sen om hela tiden.. Mer röd flytta mer röd flytta osv osv.


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Kommentar

              • Anna Lilja
                • August 2011
                • 5

                #8
                Vanlig och hederlig avling. Coolt! Ska lätt prova detta.

                Kommentar

                • virre62
                  • November 2011
                  • 8

                  #9
                  om du vill bli av med räkor kan jag glatt köpa förutsatt att dom går att vänja över till bräckvatten!

                  Kommentar

                  • .L.
                    • September 2012
                    • 25

                    #10
                    5kr?! Vart finns dessa billiga räkor? Djuraffären jag köpte mina räkor i tog 29kr för en vanlig körsbärsräka

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #11
                      Ursprungligen postat av .L.
                      5kr?! Vart finns dessa billiga räkor? Djuraffären jag köpte mina räkor i tog 29kr för en vanlig körsbärsräka
                      Blocket....jag har erbjudande från min granne om 1 kr eller en flaska vin för 100 st....dvs den privata marknaden
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • Mumin
                        • October 2007
                        • 3837

                        #12
                        Se upp så ni inte halkar över på rena annonser här i forumet!!
                        använd pm....
                        För mycket är inte nog!
                        Jag VILL ha en Elefantofon!!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...