Vattensköldpadda och malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aapp
    • August 2011
    • 49

    Vattensköldpadda och malawi?

    Tjena!
    Nu är jag riktigt sugen på att skaffa 2 vattensköldpaddor! Kan man blanda dem med mina malawi ciklider?
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1028

    #2
    Inte att rekommendera.....

    Kommentar

    • aapp
      • August 2011
      • 49

      #3
      Vad är mest jobb med? Sköldpaddor eller fiskar?

      Kommentar

      • malfunkshun
        • September 2008
        • 394

        #4
        Sköldpaddorna.
        De repar glaset så karet är omöjligt att sälja om du blir less. När sköldpaddorna blivit stora är de i stort sett omöjliga att få sålda, du kommer bli less dom innan de blir gammla och dör. De lever hyfsat länge. De bajsar massor och är allmänt tråkiga. Det är vad jag tycker i alla fall.

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #5
          Nog är sköldpaddor enligt min mening mycket roligare än malawi i alla fall och det är ju inte helt nödvändigt att de är tungjobbade. Dock, något ligger det i vad som sägs ovan, vattensköldpaddor slutar allt för ofta med elände till stor del beroende på att man inte gjort klart för sig basfakta som t ex hur stora de blir och hur de bör skötas. Jag har åtskilliga vattensköldpaddor och gillar dem men jag skulle inte rekommendera nån att skaffa utan att läsa på ordentligt och ta en ordentlig fundering på vad det är man ger sig in på.

          Vattensköldpaddor med fisk är sällan en bra ide, det brukar bli trasiga fenor på fiskarna eller värre. Inte så att jag säger att det är omöjligt men absolut inget som man kan tro fungerar normalt.
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          Arbetssätt...