Mina crystalräkor bryr sig inte om fodertabletterna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millancolin
    • July 2007
    • 52

    Mina crystalräkor bryr sig inte om fodertabletterna

    Har köpt fodertabletter till mina crystalräkor som sägs vara bra för deras färg. Problemet är att dom rör dom inte ens, utan käkar bara på zuccini och blomkålen som jag stoppar ner till snäckorna.
    Funkar det bra att dom bara äter det eller går dom miste om viktiga ämnen som finns i deras fodertabletter?

    Jag är ganska ny med räkor, har bara haft dom en vecka så jag är inte sådär jättekunnig ännu. När jag haft snäckor bara i det karet var det alltid rent och snyggt, men när jag skaffade räkorna blev karet skräpigt. Är det räkorna som skräpar ner eller har det att göra med att jag satte nylonstrumpa över filtret?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    du kanske matar för mycket? jag matade bara mina räkor typ varannan dag. de äter ju typ allt i karet så man övermatar lätt.

    Kommentar

    • ecco
      • November 2010
      • 500

      #3
      Skippa strumpan över filtret.
      Kör med en filterbit vid insuget istället så får du bättre flöde samt att du inte riskerar att räkorna åker med,

      Då jag jobbar i Sandviken rätt så ofta (Kör för Sandviken Taxi) så kan jag ta med mej lite olika typer av mat som jag använder till mina räkor så kan du få prova utan att behöva köpa stora burkar.
      Gör ju att du kan hitta något som funkar utan att behöva betala massor för det.
      Sambons blogg om våra akvarium.
      http://mizan3.bloggsida.se/
      Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

      Kommentar

      Arbetssätt...