"Skräpsnäckor" - varifrån?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vitter
    • August 2010
    • 219

    "Skräpsnäckor" - varifrån?

    Många här verkar ju ha problemet att de fått snäckor i karet som de vill bli av med. Jag har motsatta problemet...

    Jag har en liten kulfisk som jag gärna skulle vilja släppa i lite snäckor till att jaga, så nu undrar jag var man får tag i dem om man nu vill ha dem. Går de att köpa någonstans?
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Titta efter på växterna i din affär. En prickig geleklump på undersidan av bladen, och så är det bara att slå till och köpa.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • vitter
      • August 2010
      • 219

      #3
      De kan bara följa med som olyckor, alltså?

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Ursprungligen postat av vitter
        De kan bara följa med som olyckor, alltså?


        vad jag vet så finns det inget som "odlar" skräpsnäckor, så det är not bara med "olycka" man får hem dom.

        Men håller med ovanstående, kolla på lite blommor i butiken, geleklump = snäckor.

        Ta sedan blomman, plantera den i en liten vas med jord i botten, vatten, ner med plantan,
        but lite vatten varje dag (en kopp eller så), efter ett tag så har du massor med snäckor som
        du kan "skörda", matas med nästan vad som helst.....



        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Wunder
          • September 2007
          • 315

          #5
          Om du går till närmsta sjö eller vattendrag ska du nog se att där finns snäckor i överflöd!

          Kommentar

          Arbetssätt...