CR utan filter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    CR utan filter?

    Jag skall starta upp ett 18 liters kar med Crystal Red räkor och ett par snäckor.

    Jag är praktiskt taget klar med allt planeringsarbete när det gäller inredningen av karet, nu skall bara allt köpas också.

    Insåg dock att jag har inte räknat med mitt hang-on filter i planeringen och kommit fram till att jag antingen får göra om hela planeringen av inredningen eller så struntar jag i filtret.

    Nu till frågan; funkar det att ha ett CR-kar utan filter och bara köra med luftpump och "sockerbit" + regelbundna vattenbyten?
    Räkbiten


  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Visst, vill du ha jobb så är det en väg att gå...men inget som jag personligen skulle köra på.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Annaica
      • February 2006
      • 1177

      #3
      Nä, jag inser ju att det blir mer jobb än om jag har filter... men det filter som följde med mitt Cocoon 2 kommer ju pajja allting har jag insett.

      Tips på annat filter som skulle funka i min 18 liters kub?
      Räkbiten


      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        hur då pajja?

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          #5
          Ursprungligen postat av hannesc
          hur då pajja?
          Kanske mer att det stör estetiken och är lite lite ivägen
          Räkbiten


          Kommentar

          • Christerhedberg
            • August 2008
            • 624

            #6
            Själv har jag ett Fluval 1+ till mitt 22l. Funkar bra tycker jag, inga svårigheter, och de räkor som har hittat in i filtret har också hittat ut. Dock får man räka med alger i ett litet kar.

            Kommentar

            • Annaica
              • February 2006
              • 1177

              #7
              Ursprungligen postat av Christerhedberg
              Dock får man räkna med alger i ett litet kar.
              Jag har haft flera små kar igång tidigare, bland annat detta 18-liters som jag nu skall köra igång igen. Har kanske haft tur men har aldrig fått alger i något av mina små kar


              Jag kommer köra på det hang-on filter som kom med karet. Men, får nog hålla mossan just vid filtret lite extra trimmat så att det inte stoppar upp cirkulationen.
              Räkbiten


              Kommentar

              Arbetssätt...