kampfisk och körsbärsräkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

    kampfisk och körsbärsräkor?

    Går det att ha dem i samma akvarium? Någon som har erfarenhet?

    vänliga hälsningar

    Lilibet
    Den som har flest saker när han dör vinner!
  • cavelzini
    • October 2009
    • 318

    #2
    Har testat med mindre räkor ihop men kampfisk för att se hur det skulle gå. Räkor upp till 1cm blev mat ganska fort här hos mig i alla fall.

    Har inte testat med fullvuxna körsbär men de kan nog klara sig ifall karet är någorlunda stort, chansen är väl stor att du inte ser röken av räkorna för att de kommer gömma sig hela tiden och då försvinner lite av tjusningen med dem tycker jag.

    Kommentar

    • tulle89
      • March 2006
      • 1183

      #3
      Ursprungligen postat av cavelzini
      Har testat med mindre räkor ihop men kampfisk för att se hur det skulle gå. Räkor upp till 1cm blev mat ganska fort här hos mig i alla fall.

      Har inte testat med fullvuxna körsbär men de kan nog klara sig ifall karet är någorlunda stort, chansen är väl stor att du inte ser röken av räkorna för att de kommer gömma sig hela tiden och då försvinner lite av tjusningen med dem tycker jag.
      Håller med!

      Skulle nästan tro att kampfiskar även äter vuxna räkor. Och för att komma undan är räkorna då i behov av att gömma sig och kommer krypa in i alla små revor och snår de hittar och du kommer inte se dem.
      Med Vänliga Hälsningar Tulle

      Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

      Kommentar

      • Majki01
        • May 2010
        • 769

        #4
        Jag kan ju lova dig att dom äter alla storlekar på räkor.. Har en kampfisk odling.. Och visa räksorter som är FÖR snabba här i förökning delar jag ibland av som foder till kampfiskarna.. Så dom äter allt från yngel räkor till vuxna räkor... Skulle nästan kunna säga garantera att fullvuxna räkor är nog det bästa kampfiskar vet.

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Min erfarenhet är att väldigt många räkorna klarar sig om man har typ javamossa och annat snårigt i karet, jag hade 1 hane och 4 honor (kampfiskar)i mitt räkodlingskar (100 liter)för att hålla lite nere på mängden räkor men där var alldeles överfullt med räkor ändå.
          Så i det karet odlade jag både kampfiskar och räkor sammtidigt.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          Arbetssätt...