Att ta med en räkvas vid flytt/resa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • legis
    • November 2009
    • 95

    Att ta med en räkvas vid flytt/resa

    Semestern är i antågande och det blir 4 veckor hemifrån. Jag har en räkvas med 5 vuxna crystal red och ~100 bebisar. Eftersom ingen kommer att ha tillgång till huset medan jag är borta och jag är ytterst tveksam till att de överlever utan tillsyn, så undrar jag om det överhuvudtaget är möjligt att ta med sig räkor när man ska iväg. Bilresan är på ungefär 6 timmar.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    funkar väl att lägga i lite helgfoder bara. de brukar ju hitta massa saker att äta på. varför skulle de inte överleva för?

    Kommentar

    • legis
      • November 2009
      • 95

      #3
      Nja, jag tänkte mer på avsaknad av vattenbyte under 4 veckor och pumpen lär väl behöva tömmas under tiden. Sedan det där med maten, men de kanske klarar sig på veckofoder?

      Roliga rackare är det iaf, småttingarna racear runt i cirkel längs med glaset som om det vore Nascar. Intressant nog också motsols.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        OM du tar med vasen så skulle jag nog "säkra" upp med att lämna någon gb låda med lite växter och några räkor hemma oxå.. dom é enna tuffa individer skall du veta..., bara för att ha några kvar om roadtrippen går åt skogen...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        Arbetssätt...