Hur ska jag få tag på alla räkor??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zsara
    • January 2009
    • 49

    Hur ska jag få tag på alla räkor??

    Jag håller på och flyttar över räkorna till ett annat kar, men jag har ju en del småttingar som ränner omkring som är helt omöjliga att se.

    Finns det något tips på hur sjutton jag ska få tag på dem? Eller gäller det att bara stå och glo ner i karet i några timmar?
    1x180L, 9x96L______________________________
  • Rosali
    • January 2010
    • 279

    #2
    Ursprungligen postat av Zsara
    Jag håller på och flyttar över räkorna till ett annat kar, men jag har ju en del småttingar som ränner omkring som är helt omöjliga att se.

    Finns det något tips på hur sjutton jag ska få tag på dem? Eller gäller det att bara stå och glo ner i karet i några timmar?
    Lägg t ex en maltablett eller annat godis för räkorna i en håv och ställ i vattnet. Räkorna kommer att samlas där så småningom.

    Kommentar

    • Zsara
      • January 2009
      • 49

      #3
      Ursprungligen postat av Rosali
      Lägg t ex en maltablett eller annat godis för räkorna i en håv och ställ i vattnet. Räkorna kommer att samlas där så småningom.
      åhåå, smart!
      Ska bli intressant att se om det finns några små jag missat!
      1x180L, 9x96L______________________________

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        När jag flyttade mina räkor och räklingar så tog jag den största håven som jag hade och drog efter botten och där var alltid nya räkor i, jag gjorde detta i några dagar för att vara säker på att dom flesta var flyttade.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • undervatten
          • April 2010
          • 137

          #5
          När jag skulle byta kar åt räkorna hade jag ungefär 200 små räkbebisar... OMÖJLIGA ATT FÅ FAST!
          Testade allt! Håv, mugg, räkfälla... Inget fungerade!
          Tills jag tog fram det ultimata räkvapnet... SLAMSUGEN!
          Ner i hinken åkte alla räkbebisar! Sen var de bara att flytta dem. Funka kanon!
          Dock bör man ha lite vatten i hinken när man börjar så inte räkorna slås mot botten.
          10 st med alla olika sorters fiskar.
          Jag kör med såna där pansarlimosiner!
          Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

          Kommentar

          Arbetssätt...