Red Crystal med fjärilsciklid, gurami m fl?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vickson
    • May 2010
    • 760

    Red Crystal med fjärilsciklid, gurami m fl?

    Haloj!
    Hur skulle det funka med Red Crystal i SA med fjärilsciklid, gurami, tetror, lite olika malar o dyl?
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #2
    bör inte vara några problem tycker jag, räkna dock inte med några stora kullar räklingar..

    och för att vara besserwisser så är det inte SA om du har en flock Guramis
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • vickson
      • May 2010
      • 760

      #3
      Ursprungligen postat av Marnat
      bör inte vara några problem tycker jag, räkna dock inte med några stora kullar räklingar..

      och för att vara besserwisser så är det inte SA om du har en flock Guramis
      Åh tack. Räknar inte med räklingar, tycker ärligt att räkor är lite äckliga men maken vill så gärna ha (och med tanken på hur mycket mer än jag lovade vi har fått betala för att ha akvarium har han gjort sig förtjänt av lite räkor). Tycker iofs att de är fina och verkar intressanta att följa så länge jag slipper ta på dem. (Får jag stryk nu...)

      Gör det inte? När jag höll på på 80-talet räknade vi Gurami till sällskap där jag jobbade? Vad räknas det som då då?

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #4
        Ursprungligen postat av vickson
        Åh tack. Räknar inte med räklingar, tycker ärligt att räkor är lite äckliga men maken vill så gärna ha (och med tanken på hur mycket mer än jag lovade vi har fått betala för att ha akvarium har han gjort sig förtjänt av lite räkor). Tycker iofs att de är fina och verkar intressanta att följa så länge jag slipper ta på dem. (Får jag stryk nu...)

        Gör det inte? När jag höll på på 80-talet räknade vi Gurami till sällskap där jag jobbade? Vad räknas det som då då?

        förlåt, jag tog SA för Sydamerika och inte Sällskap
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • vickson
          • May 2010
          • 760

          #5
          Alltså, det där har också förvirrat mig - har sett folk som använt SA för sällskapsakvarium och för sydamerika. Vilket är egentligen rätt?

          Kommentar

          • andersfiskar
            • March 2007
            • 384

            #6
            När man pratar om projekt är det vanligaste att men brukar benämna SA-SydAmerika CA-CentralAmerika osv.
            Senast redigerad av andersfiskar; 28 May 2010, 10:56.
            //
            Mvh
            Anders

            Kommentar

            • vickson
              • May 2010
              • 760

              #7
              Oki tack för att du klargjorde detta!

              Kommentar

              Arbetssätt...