Äppelsnäckors död???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krickan
    • May 2008
    • 72

    Äppelsnäckors död???

    Måste fråga om någon har stött på samma sak som mig? Jag gjorde rent akvariumet igår. Inga konstigheter, alla snäckor sprang runt i akvariumet som de tidigare gjort. Det sista jag gjorde innan jag lade mig var att kolla att allt stod rätt till, som jag alltid gör. Men i morse när jag tände akvariumet så ligger alla snäckor (utom de 2 största) på backen. De ser ut som alla alla fastnat i samma läge. De har spröna framme, men som brukligt när man petar på dem så drar dom inte in det. De ser ut att vara förlamade. De 2 stora går runt som vanligt. Men alla de mindre rör sig inte. Har dragit i plattan och den sitter fast som vanligt. Någon som vet vad som kan ha hänt?
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Vad ligger tempen på? Hur mycket rent gjorde du?
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Krickan
      • May 2008
      • 72

      #3
      Gjorde helrent i akvariumet, tempen ligger mellan 25-25,2
      Har aldrig haft problem tidigare, men nu verkar det vara något som blivit fel....

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        vad menar du med helrent? du gjorde väl inte rent grus, bytte allt vatten och rengjorde pumpen på en å samma gång? det är ju inte bra isåfall. annars får du väl avakta om snäckan inte lukta pyton för då är den död men annars så kan dom gå i dvala vid typ förflyttning å även säkert vid storrengörning utan nån fara fast då brukar dom ju vara indragna i skaletOBS det lyktar pyton då den dör
        MammaMia

        Kommentar

        • undervatten
          • April 2010
          • 137

          #5
          Ja, när mina snäckor blev förgiftade av svart sand blev de exakt så där som du bleskriver.
          10 st med alla olika sorters fiskar.
          Jag kör med såna där pansarlimosiner!
          Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

          Kommentar

          Arbetssätt...