Video: Vad är detta för snigel/snäcka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreas_Ace
    • April 2010
    • 78

    Video: Vad är detta för snigel/snäcka?

    Hittade en ganska snabb snigel/snäcka, undrar om ni vet vilken det är, ska den behållas eller hittar den på rackartyg?

    Orkade inte redigera så mycket, så det dyker upp lite andra fiskar under tiden.

    Formatet är i WindowsMediaVideo 8 ( Wmv)

  • Bladh
    • February 2010
    • 193

    #2
    Ser ut som en vanlig physa.

    Kommentar

    • Andreas_Ace
      • April 2010
      • 78

      #3
      Ska den behållas eller gör den rackartyg?

      Kommentar

      • Christerhedberg
        • August 2008
        • 624

        #4
        Känner verkligen igen den från svenska sjöar. Ska bli intressant att se om de gör någon nytta i ett kar :P Lite allmän fråga, gör sniglar mer än att äta alger?

        Kommentar

        • Bladh
          • February 2010
          • 193

          #5
          Även kallad skräpsnäcka, så vad den gör kan du nog själv räkna Enligt mig är den bra, förökar sig som tusan, men åsikterna från person till person är väldigt delade.

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #6
            Söta små skärpsnäckor De gör inget förtuom att föröka sig och städa upp lite i ditt kar.

            Om du inte tycker om de så kan du mosa de mot rutan så äter mollyn upp det Mina älskar skärpsnäckor speciellt ljudet när man mosar snäckorna mot rutan.
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Christerhedberg
              • August 2008
              • 624

              #7
              Ursprungligen postat av Nubi
              Söta små skärpsnäckor De gör inget förtuom att föröka sig och städa upp lite i ditt kar.

              Om du inte tycker om de så kan du mosa de mot rutan så äter mollyn upp det Mina älskar skärpsnäckor speciellt ljudet när man mosar snäckorna mot rutan.
              Haha, råaste tjejen jag har hört iår alla fall. Säger man något liknande till vilken tjej som helst så skriver dom ju bara rakt ut
              Men dessa skaldjur äter inte upp växterna eller så då? I så fall kan man väl ut och fånga några

              Kommentar

              • Bladh
                • February 2010
                • 193

                #8
                Ursprungligen postat av Christerhedberg
                Haha, råaste tjejen jag har hört iår alla fall. Säger man något liknande till vilken tjej som helst så skriver dom ju bara rakt ut
                Men dessa skaldjur äter inte upp växterna eller så då? I så fall kan man väl ut och fånga några
                Varför klydda med att fånga dom? Köp 1-2 akvarieväxter, vänta några dar och sen har du hela baljan fylld!

                Kommentar

                • Christerhedberg
                  • August 2008
                  • 624

                  #9
                  Ursprungligen postat av Bladh
                  Varför klydda med att fånga dom? Köp 1-2 akvarieväxter, vänta några dar och sen har du hela baljan fylld!
                  Oh, är det sånna äckliga figurer? xD Men... äter dom inte upp växterna då?

                  Kommentar

                  • undervatten
                    • April 2010
                    • 137

                    #10
                    de äter inte växter. Dock förökar de sig med sådan fart att de kan fylla ett helt kar på några veckor. Om du vill ha en algätande snäcka så testa med äppelsnäcka eller zebrasnäcka istället. De är lättare att hålla nere populationen på.
                    10 st med alla olika sorters fiskar.
                    Jag kör med såna där pansarlimosiner!
                    Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

                    Kommentar

                    Arbetssätt...