Eremitkräfta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tippler
    • April 2010
    • 2

    Eremitkräfta

    Hej.

    Har just fått en eremitkräfta hem från Thailand av misstag och har ingen aning om detta är en vattenlevande eller landlevande eremitkräfta, finns det någon som kan svara på vad detta är samt vilken ras/art det är.

  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #2
    Ser ut som de landlevande jag hade hemma som barn, men jag är absolut inte säker.

    Blir mest nyfiken på att få veta Hur I Hela Friden man får med sig en eremitkräfta från Thailand överhuvudtaget - av Misstag! XD
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • doppingen
      • April 2008
      • 1079

      #3
      googla på eremitkräfta så finner du mycket och även bilder att jämföra med. Jag hade en för kanske 15 år sen, den levde i ett tomt akvarium med grus å växter samt nersänkt skål med friskt vatten som den gick ner i när den kände för det samt nya större skal måste finnas flera stycken av att välja mellan för då de växer måste de kunna krypa in i nytt(backar in)
      MammaMia

      Kommentar

      • Tippler
        • April 2010
        • 2

        #4
        Ursprungligen postat av Pickles
        Ser ut som de landlevande jag hade hemma som barn, men jag är absolut inte säker.

        Blir mest nyfiken på att få veta Hur I Hela Friden man får med sig en eremitkräfta från Thailand överhuvudtaget - av Misstag! XD
        Hehe, det var mina föräldrar som tog hem några småsnäckor som dom plocka på stranden, när dom sedan lade upp det på diskbänken hemma hos mig så började en snäcka gå iväg

        Tyvärr så vet jag fortförande inte om denna kräftan är vattenlevande eller landlevande, har sökt för fulla muggar på nätet men inget jag kan hitta som talar om vad det är för art, nu har jag den i ett akvarium med vatten där den kan gå upp till ytan.

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Det är nog en landelevande Erermit .
          / dtoppen /

          Kommentar

          • doppingen
            • April 2008
            • 1079

            #6
            det går säkert bra som du har det, även landlevande behöver ju vatten, du såg mitt inlägg hur min hade det? OBS glöm inte att ha flera tomma större snäckskal till den-viktigt
            Senast redigerad av doppingen; 08 April 2010, 15:29.
            MammaMia

            Kommentar

            Arbetssätt...