Kräftmat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jådhan
    • May 2003
    • 3

    Kräftmat

    Jaha... Vi har nu tagit över ett akvarium med fiskar och en kräfta i lumpen... Eftersom jag blev ansvarig för detta så måste jag ta reda på:

    Vad fan käkar kräftor??? Han kommer ju dö snart om han inte får någon mat...

    Jaja..
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Jaha... Vi har nu tagit över ett akvarium med fiskar och en kräfta i lumpen... Eftersom jag blev ansvarig för detta så måste jag ta reda på:

    Vad fan käkar kräftor<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Det mesta - växtdelar, fisk-/räk-kött, mask...
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • jådhan
      • May 2003
      • 3

      #3
      Jaha.. Så med andra ord så kan jag slänga till honom lite skinka eller? Eller kanske knipsa ett blad och kasta i??? Jag skulle behöva veta om det finns något speciellt foder som de ska ha eller vad det nu blir.

      Kommentar

      • masse_86
        • January 2003
        • 301

        #4
        Jag har en svensk flodkräfta och honom ger jag 1-2st 4cm långa pommes frites i veckan. Han älskar det!

        If you want to change the world, look within!!!
        //Masse
        Det mesta går att fixa själv!!!
        //Masse

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          Jaha.. Så med andra ord så kan jag slänga till honom lite skinka eller? Eller kanske knipsa ett blad och kasta i??? Jag skulle behöva veta om det finns något speciellt foder som de ska ha eller vad det nu blir.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

          Däggdjurskött är nog ingen bra ide - många djur kan inte smälta det. Fisk, räka, och små bitar grönsaker, som t.ex. kluvna ärtor eller salladsblad, sånt kommer den att peta i sig & må bra av. Den behöver inga stora mängder, ge den bara lite. Pommes frites, som masse rekommenderar, äter den säkert, men det skitar ned vattnet nåt enormt.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • jådhan
            • May 2003
            • 3

            #6
            Tackar för svaren! Hoppas killen inte kolar.

            Kommentar

            Arbetssätt...