Snäckor i sanden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

Snäckor i sanden

Okej, lite svårt att förklara men jag ska försöka.

De senaste veckorna har jag märkt att sanden rör sig på botten och jag har alltid undrat vad fan kan det va, men igår kväll såg jag äntligen vad det var.....snäckor ???

Själva snäckan är grå med svarta prickar på skalet och skalet är avlångt....vad kan det va för snäcka som jag har fått med mig ??

Tack på förhand.
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

Malajsisk sandsnäcka.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• Constantine
      • September 2009
      • 431

Ursprungligen postat av Azur
      Malajsisk sandsnäcka.

nja, har googlat lite bilder, skalet har samma form men färgen är inte samma men men det kan ju va någon form av denna snäcka.

Tack
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror

Kommentar

• Marnat
        • November 2009
        • 2012

Ursprungligen postat av Constantine
        nja, har googlat lite bilder, skalet har samma form men färgen är inte samma men men det kan ju va någon form av denna snäcka.

Tack

färgteckningen på dessa malayer skiftar ganska rejält, är formen densamma så kan jag nästan sätta pengar på att det är just malayer, liknande snäckor är relativt sällsynta i akvarier vad jag förstått .
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

Kommentar

• Constantine
          • September 2009
          • 431

Ursprungligen postat av Marnat
          färgteckningen på dessa malayer skiftar ganska rejält, är formen densamma så kan jag nästan sätta pengar på att det är just malayer, liknande snäckor är relativt sällsynta i akvarier vad jag förstått .

okej, ja då måste det stämma

undrar bara hur fan jag har fått med dem, jaja, roligt att man har lite luftning i botten också

Kommentar

• Marnat
            • November 2009
            • 2012

okej, ja då måste det stämma

undrar bara hur fan jag har fått med dem, jaja, roligt att man har lite luftning i botten också
            säkerligen från någon växt, alla lyckas få med dessa utom jag Och jag vill ha dem haha
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

Kommentar

• Constantine
              • September 2009
              • 431

säkerligen från någon växt, alla lyckas få med dessa utom jag Och jag vill ha dem haha

Haha så kan det gå, men jag ska säga att jag har fått med mig en massa skumma snäckor den senaste tiden har t o m fått med mig äppelsnäckor och andra färgglad saker också haha

Kommentar

• Marnat
                • November 2009
                • 2012

Haha så kan det gå, men jag ska säga att jag har fått med mig en massa skumma snäckor den senaste tiden har t o m fått med mig äppelsnäckor och andra färgglad saker också haha

lyckost!!!

Jag har helt ärligt inte ens skräpsnäckor i mitt kar, konstigt nog
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

Kommentar

• esoxlucius74
                  • October 2009
                  • 493

lyckost!!!

Jag har helt ärligt inte ens skräpsnäckor i mitt kar, konstigt nog
                  Jag odlar snäckor för allt vad tygen håller... men de växer ju i snigelfart(!)

Jag vill ha så många jag bara kan.. de jag släpper i hos Dvärgkulfiskarna och Praktbotiorna har bara sekunder kvar i livet.. Jag hinner inte odla tillräckligt!?!?
                  360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
                  16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

Kommentar

• Mumin
                    • October 2007
                    • 3837

Kommer du till auktionen i morgon ska du få!
                    För mycket är inte nog!
                    Jag VILL ha en Elefantofon!!

Kommentar

• Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

Ursprungligen postat av Mumin
                      Kommer du till auktionen i morgon ska du få!

auktion???? Imorgon??

WTF då måste jag ju sälja något icke akvarierelaterat så även jag kan handla :P
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

Kommentar

• Dexter
                        • December 2009
                        • 984

Blev också förvånad häromdagen när jag hittade en sådan, Malaysisk Sandsnäcka i vårt kar. Dock valde den fel kar att komma till eftersom vi har Anentome Helenor i det, Snäckätande sniglar, så den blev nog deras middag ganska omgående. De är ju bara bra att ha och förökar sig på egen hand så kanske får du fler om du har tur.
                        Senast redigerad av Dexter; 05 March 2010, 09:36.
                        /Dexter

75 liter mix, 220 liter mix

Kommentar

Arbetssätt...