Försvunna räkor!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dancehall
    • May 2007
    • 306

    Försvunna räkor!?

    Köpte mig ett gäng körsbärsräkor igår. Tog hem dem, slussade in dem i akvariet och åkte sedan till min pojkvän. De såg lite bleka ut, men de verkade pigga och krya iallafall.
    Nu när jag kom tillbaka på morgonen så är alla räkor förutom en försvunna!? Hur kommer detta sig?
    Invånarna i akvariet är några guppysar och ett stim neontetror. De såg inte alls runda ut om magen, och var jättehungriga när jag matade dem. Är det ändå möjligt att de blivit uppätna? Eller är de så att de bara gömmer sig väldigt bra?

    Tacksam för svar!
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    De är grymt bra på att gömma sig
    / dtoppen /

    Kommentar

    • dancehall
      • May 2007
      • 306

      #3
      Okej, jag som tycker jag kollat överallt haha. Hoppas att de är där någonstans iallafall.

      Så du menar att man aldrig kommer få se de små söta djuren? :P

      Kommentar

      • jenmad
        • March 2009
        • 579

        #4
        Ursprungligen postat av dancehall
        Okej, jag som tycker jag kollat överallt haha. Hoppas att de är där någonstans iallafall.

        Så du menar att man aldrig kommer få se de små söta djuren? :P
        I mitt 110 liters förökar sig körsbären så det räcker och blir över - du får nog se dem när de blir flera! Och de har sällskap av platys, kardinaltetror och corydoras, klarar de sig där klarar de sig säkert hos dig också, bara de har tillräckligt med gömställen.

        Hälsningar
        Jennifer

        Kommentar

        • dancehall
          • May 2007
          • 306

          #5
          Jodå, tillräckligt med utrymmen har de! Det är väl därför jag inte ser dem
          Har för närvarande 11 stycken i akvariet, så antar att de kommer synas mer när de blir flera.

          Kommentar

          Arbetssätt...