Kamikazesnäcka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • legis
    • November 2009
    • 95

    Kamikazesnäcka

    En av mina större äppelsnäckor har lagt sig till med ett udda beteende. Efter att den krupit upp längs glaset för en nypa luft så kommer den oftast nedfallandes i fritt fall igen. D.v.s. den kryper inte ner igen utan den "hoppar". Detsamma händer om den sitter på någon växt, rätt som det är gör den ett basejump.

    Det är troligtvis en slump, men jag har intalat mig själv att den har intelligens nog för lite skoj
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    De brukar göra sådär, det är ett bra sätt att att komma ner snabbt igen utan att ödsla energi. Men det ser roligt ut när de gör det, och jag som du undrar om de inte tycker det är roligt. Likadant när de kryper upp och sätter sig över utblåshålen på strilröret...kanske det kittlar under foten?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • myslas
      • February 2008
      • 672

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      De brukar göra sådär, det är ett bra sätt att att komma ner snabbt igen utan att ödsla energi. Men det ser roligt ut när de gör det, och jag som du undrar om de inte tycker det är roligt. Likadant när de kryper upp och sätter sig över utblåshålen på strilröret...kanske det kittlar under foten?
      Jag hade en äppelsnäcka i min räkvas som gång på gång klättrade upp för bakgrunden och sedan över utblåset och så for han iväg med vattenströmmen. Det såg väldigt kul ut.

      Med tanke på att den gjorde så hela tiden så kan man tänka sig att det var rätt roligt för den.

      Kommentar

      Arbetssätt...