tar räkor mycket syre och plats?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • august1996
    • October 2009
    • 333

    tar räkor mycket syre och plats?

    har tänkt köpa CR eller någon annan liten räka men tar dom mycket plats för har redan ganska fullt så måsta jag köpa et nytt akvarium eller kan dom gå om det är 3 cm över 1cm fisk gränsen
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av august1996
    har tänkt köpa CR eller någon annan liten räka men tar dom mycket plats för har redan ganska fullt så måsta jag köpa et nytt akvarium eller kan dom gå om det är 3 cm över 1cm fisk gränsen
    Ja, räkor är rätt syrekrävade

    Det existerar ingen något som heter 1 cm fiskgräns - det är bara en av många akvariemyter
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • august1996
      • October 2009
      • 333

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Ja, räkor är rätt syrekrävade

      Det existerar ingen något som heter 1 cm fiskgräns - det är bara en av många akvariemyter

      Okej då får jag köpa ett sånt där plast akvarium :P okej men enligt myten har jag 3 cm för mycket

      Kommentar

      • Christin Persson
        • January 2010
        • 17

        #4
        Räkor med regelbundna prickar.

        Hej! Vill någon hjälpa mig med skötselanvisningar och artbestämning av våra räkor. Vi har tre st.
        Genomskinliga och med regelbundna prickar över kroppen. En brun smal linje från spetsen fram till fenan bak.
        En av dessa, den största fick i natt (21/1) fram sin rom. Detta akvarium är våra barns och de följer livet innanför med stort intresse. Vi skulle vilja veta hur vi odlar fram fler räkor. Vi har tillgång till ett mindre akvarium på 19 liter med en pump. Det större är 54 liter.

        Jag vill så gärna att vi lyckas! Det är en härlig hobby och det finns så mycket att upptäcka!
        Mvh
        Christin

        Kommentar

        Arbetssätt...