Leviterande snigel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    Leviterande snigel

    Det här var bara en sådan märklig syn.
    Jag hade för någon minut sedan satt ned en gaffel med ärtor i akvariet då min blå 'kanelbulle' plötsligt kom på att han var lååångt upp bland flytväxterna och käket var lååångt nere på botten. Så han helt enkelt... flöt ned. Som om han hade en osynlig spindeltråd att glida på. ^^

    Kvaliteten är kass men jag kunde inte låta bli.
    Vidare har jag ingen aaaning om hur man lägger in youtubeklipp i tråden, så det får bli en länk.
    Levitating snail. Feedingtime in my small 80L kinda 'mixed' tub.. and I guess this blue li'l rascal found himself a bit too far away. And so he decided to do...


    Ah, om någon kan tala om för mig vilken sort det är vore jag tacksam.
    Kanelbulle? ^^
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Posthornssnäckor gör ofta detta, vad det beror på kan man ju undra...Joe Labero som idol kanske?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Tror det är en rosa posthornsnäcka, http://perso.infonie.be/pomacea/planorbe_uk.htm

      När snäckor gör så där, har de ofta pumpat in luft i skalet. De kan sedan åka runt och flyta med strömmar osv. Det är ett sätt för dem att sprida sig.

      Ibland ser det verkligen komiskt ut, framförallt när stora äppelsnäckor kommer nedseglandes och kraschlandar till stor förvåning för fisk och andra snäckor.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        #4
        Posthorn alltså? Så trevligt att få en med den granna färgen mitt i alltsammans, jag plockade honom från det stora karet när han inte var mer än ett litet gruskorn men nu växer han som godzilla. XD

        Äpplena har jag sett åka omkring på ytan, men när de släpper brukar de rasa direkt. Det här såg så elegant och välplanerat ut. Trots att strömmen är ganska stark åkte han inte ens iväg mot pumpen utan höll styrsel snyggt och prydligt mot ärtorna. *s*

        Tack för svaren i vart fall! Ni är snabbare än Lucky Luke. XD
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        • Estetfjortiz
          • March 2009
          • 365

          #5
          mina posthorn gör så där hela tiden, det är en rolig syn
          HETER NU MERA UNDERVATTEN!

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Om dom börjar levitera ovan vattenytan - then you worry...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • zoomi
              • August 2004
              • 829

              #7
              Ursprungligen postat av erikthur
              Om dom börjar levitera ovan vattenytan - then you worry...
              haha, inte flygfisk utan flygsnäcka.

              Kommentar

              Arbetssätt...