Hjälp angående körsbärsräka (yngel)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vux
    • October 2009
    • 121

    Hjälp angående körsbärsräka (yngel)

    Jag köpte 3 körsbärsräkor idag och fick ett yngel med. Den är lite större än mina snart 2 veckor guppy yngel och jag har lagt den i en födselbur där jag även har yngel, kan jag ha den där ett tag eller chansa på att släppa ut den i akvariet (har endast guppy där)???
  • battle_royal
    • March 2008
    • 60

    #2
    ja det beror på hur mkt gömställen du har..har du mkt mossa lr så så brukar ynglena klara sig rätt bra från andra fiskar..men var inte så säker på att du alltidkommer att se den när du släpper ut den..dom e riktigt duktiga på gömma sig..speciellt när du bara har så några..men så dyker dom fram närman minst anar det-..,.du skulle ha skaffat några till..chansen till förökning ökar rättfort då! lycka till Mvh Micke

    Kommentar

    • Vux
      • October 2009
      • 121

      #3
      Ursprungligen postat av battle_royal
      ja det beror på hur mkt gömställen du har..har du mkt mossa lr så så brukar ynglena klara sig rätt bra från andra fiskar..men var inte så säker på att du alltidkommer att se den när du släpper ut den..dom e riktigt duktiga på gömma sig..speciellt när du bara har så några..men så dyker dom fram närman minst anar det-..,.du skulle ha skaffat några till..chansen till förökning ökar rättfort då! lycka till Mvh Micke
      Jag har släppt ut den nu och har inte sett till den men de kan ju vara så du säger att den gömmer sig väldigt bra, och jag har också ljus sand i akvariet och den är ju nästan genomskinlig så då är det ännu svårare att se. Köpte bara tre för att se om de klarar sig (många har sagt att de är känsliga för järn och nitrit b.la.), ville inte köpa för många och de sen skulle dö men de verkar trivas bra, har jätte klar röda färger och är pigga så jag ska köpa fler i helgen ska även köpa javamossa till dem men de är tydligen populärt så varje gång jag åker till djuraffären är det slut...

      Kommentar

      Arbetssätt...