Körsbärsräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chupo
    • November 2009
    • 84

    Körsbärsräkor

    Nu kanske någon eller alla här att jag är helt knäpp men jag har börjat funderat lite smått på att skaffa körsbärsräkor, tycker dom är så otroligt söta! Men min fråga är om det går att ha såna med mina två slöjstjärtar och några zebrafiskar?
    Never argue with an idiot - they'll bring you down to their level then beat you with experience.
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Kan nästan lova att slöjstjärtarna äter räkor som godis. Zebrafiskar däremot bör fungera bättre.

    Kommentar

    • chupo
      • November 2009
      • 84

      #3
      Ursprungligen postat av malfunkshun
      Kan nästan lova att slöjstjärtarna äter räkor som godis. Zebrafiskar däremot bör fungera bättre.
      attans :/ då får det bli räkor en annan gång
      Never argue with an idiot - they'll bring you down to their level then beat you with experience.

      Kommentar

      • Vux
        • October 2009
        • 121

        #4
        Kan man ha körsbärsräkor med guppys? Har blivit jätte sugen på att skaffa sånna...

        Kommentar

        • j@nne
          • September 2008
          • 71

          #5
          Ursprungligen postat av Vux
          Kan man ha körsbärsräkor med guppys? Har blivit jätte sugen på att skaffa sånna...
          Vuxna räkor inga problem, men de flesta ynglen lär bli guppymat.
          There be shrimp!
          www.shrimpzone.com

          Kommentar

          • Saturnus80
            • October 2009
            • 943

            #6
            Jag rekomenderar amano, visst dom är inte färgglada, men otroligt roliga att titta på.
            //Daniel

            110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
            23l aqualandscape med dvärgkulor

            Kommentar

            • icefudge
              • August 2009
              • 177

              #7
              jo men amano kan dock bara föröka sig i bräckt vatten. så vill man ha räklinga går dom bort
              Malar is the shit

              Kommentar

              • Triana
                • January 2005
                • 840

                #8
                amanon förökar sig fint i vanligt vatten men räklingarna överlever inte i sött, det är en liten men markant skildnad. *minns mina amanoräklingar en gång i tiden, de var stora nog att simma i sitt söta vatten när jag upptäckte dem.*

                Kommentar

                • Saturnus80
                  • October 2009
                  • 943

                  #9
                  Som triana skrev så fökar dom sig fint i sött men du behöver saltvatten för att dra upp ynglen, men detta betyder oxå att du har kontroll på antalet räkor i karet.
                  //Daniel

                  110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                  23l aqualandscape med dvärgkulor

                  Kommentar

                  • icefudge
                    • August 2009
                    • 177

                    #10
                    var så jag fick höra det iaf men men... vill man ha kontroll över antalet räkor i karet är det bara å fånga ett par st ibland och släppa ner dom till cikliderna smakar smaskens
                    Malar is the shit

                    Kommentar

                    • chupo
                      • November 2009
                      • 84

                      #11
                      Har skaffat ett större akvarium och tänkte göra räkkar av mitt "gamla" 54-liters ...när jag har fixat allt med det nya osv förstås ^^

                      Hade isf tänkt att ha det på skrivbordet men jag har för mig att jag har läst någonstans att man inte borde ha så solen lyser in på akvariet, stämmer det?
                      Never argue with an idiot - they'll bring you down to their level then beat you with experience.

                      Kommentar

                      • Vux
                        • October 2009
                        • 121

                        #12
                        Vad är skillnaden mellan amanoräkor och körsbärsräkor förutom färgen? Är de lika bra "städare"? Och brukar man få så stort problem med att körsbärsräkor förökar sig?

                        Kommentar

                        • Vux
                          • October 2009
                          • 121

                          #13
                          Ursprungligen postat av chupo
                          Har skaffat ett större akvarium och tänkte göra räkkar av mitt "gamla" 54-liters ...när jag har fixat allt med det nya osv förstås ^^

                          Hade isf tänkt att ha det på skrivbordet men jag har för mig att jag har läst någonstans att man inte borde ha så solen lyser in på akvariet, stämmer det?
                          Ja jag har för mig att det är så och då får du massa alger i akvariet

                          Kommentar

                          • Vux
                            • October 2009
                            • 121

                            #14
                            Vet nån vad det här är för slags räka? Tycker den var jätte gullig!

                            Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

                            Kommentar

                            • fishgeak
                              • December 2009
                              • 5

                              #15
                              vux jag vet vad det är!
                              det är en väldigt vanlig räka som heter crystal red! den är en framavlad form av crystal black!
                              jag har tre sådana och de städar som attans!
                              fish is for the life!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...